Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен и Перес с нови задвижващи системи в Барселона

Верстапен и Перес с нови задвижващи системи в Барселона

1646
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул смени задвижващите системи в болидите на Макс Верстапен и Серхио Перес. Това няма да доведе до наказания, тъй като агрегатите са част от разрешените за сезона. Верстапен и Перес получават нови двигатели с вътрешно горене, турбо, MGU-H и MGU-K. Броят позволени компоненти за сезона бе увеличен на 4. В началото на годината бе 3, но впоследствие бе увеличен. Очакванията са, че едва ли ще има отбор, който ще успее да се вмести в разрешения брой компоненти на задвижващите системи.

Първата тренировка на пистата Каталуния премина изцяло под диктовката на Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс обаче не представа да въвежда нови неща за болидите си RB19 въпреки предимството, което има в първенството. В Испания основната промяна е в ръбовете на пода

Ландо Норис (Макларън) също е с нова задвижваща система за уикенда в Испания. Той е с трети двигател с вътрешно горене, турбо, MGU-H и MGU-K. Фернандо Алонсо и Логан Сарджънт получиха нови батерии за своите Астън Мартин и Уилямс. Норис, съотборникът му Оскар Пиастри и пилотите на Алфа Ромео пък ще са с нови скоростни кутии.

Междувременно стана ясно, че алтернативният вариант за разпределение на гумите за квалификация ще бъде изпробван в Унгария

По принцип това трябваше да се случи по време на уикенда за Гран при на Емилия Романя. Надпреварата на Имола обаче бе отменена заради усложнената вследствие на поройни дъждове обстановка в региона.

Според варианта, който от ФИА искат да тестват, пилотите ще получат 11 комплекта гуми вместо обичайните 13. Посочва се също така кои смеси могат да се използват за всеки от трите квалификационни сегмента. В Q1 всички трябва да са с твърди гуми. За Q2 са разрешени само медиум, а за Q3 – софт. Спортният директор на Пирели Марио Изола обясни по-рано този сезон, че този формат ще се изпробва повече с цел бъдещо опазване на околната среда, отколкото търсене на някакво спортно съревнование. По-малко гуми за уикенда би означавало по-малко ресурси за производство, транспорт и преработка след състезателен уикенд.