Макс Верстапен изпитвал изключително крайни емоции в неделния ден на пистата Интерлагос – от желание да разруши гаража на Ред Бул след квалификацията до огромна радост при първата си победа от 133 дни, призна самият пилот. Нидерландецът триумфира в хаоса на Гран при на Сао Пауло и се качи на най-високото стъпало на подиума за първи път от надпреварата в Испания в края на юни.
По време на пресконференцията Верстапен се обърна към присъстващите журналисти с питане.
„Един бърз въпрос. Оценявам присъствието на всички ви тук, но къде е британската преса? Към летището ли трябваше да тичат?“, попита Верстапен
„Дори не знам откъде да започна, защото емоциите ми варираха от желание почти да разруша гаража (след квалификацията) до победа в състезанието. Според мен беше доста ясно, че в квалификацията имаше само една възможна траектория. В състезанието вече бях убеден, че можем да се справим добре, въпреки 17-ата стартова позиция“, продължи след това Верстапен с коментар за състезанието.
„Добрият старт помогна много в началото. Направих силна първа обиколка. Оттам нататък изпреварих няколко пилоти, докато останах известно време заседнал във влакче зад… мисля, че беше Юки [Цунода]. Запазихме спокойствие, състезанието бе много дълго. Някои спряха в бокса, дъждът идваше, ние останахме на пистата. И после Естебан [Окон] летеше пред мен, беше нещо от порядъка на 4 секунди по-бърз. Аз бях: „Ще съм щастлив ако опазя колата на пистата“. В един момент условията бяха такива, че трябваше да има червен флаг. Не можеше да се кара. Дори с екстремно мокрите гуми щеше да е невъзможно заради виражите. Водата се събира много бързо и усещането е почти като че ли караш лодка… джет ски. С джет ски определено би имало повече скорост в завоите!“, каза още Верстапен.
View this post on Instagram
Кристиан Хорнер също отбеляза, че денят е бил изключително наситен с чувства
„Денят беше емоционално виенско колело, защото знаехме, че колата ни е добра. В събота автомобилът бе бърз. Бяхме наясно, че темпото ни е добро. После дойде квалификацията, а и бяхме избрали тук да получим наказанието от 5 места назад на стартовата решетка и всичко това означаваше 17-то място на грида. В такива случаи бързо трябва да се отърсиш от всичко и да се концентрираш върху състезанието“, коментира Хорнер.
Шефът на Ред Бул в F1 сравни началото на състезанието на Верстапен с прочутата първа обиколка на Аертон Сена в Гран при на Европа на пистата Донингтън през 1993 г.
„Психологическата сила на Макс да се справя с такива ситуации е невероятна. Според мен стартът му бе наелектризиращ. И тази първа обиколка бе наравно с Донингтън ’93. Той изпревари… колко бяха? Шест коли в първия тур? И след това бе единствената кола, която реално прогресираше и можеше да спира толкова късно в първи завой. Без значение дали беше Люис [Хамилтън], Оскар Пиастри и след това очевидно при рестарта с Естебан [Окон]. След това само контролираше темпото и се измъкваше напред – с лекота и на моменти със секунда на обиколка. И в един доста мрачен ден Макс сияеше наистина ярко“, добави ръководителят на Ред Бул в F1.
Верстапен бе поздравен от част от останалите пилоти в Инстаграм, включително от Люис Хамилтън. Нидерландецът отговори на състезателя на Мерцедес, че оценява жеста.
max replying to lewis on instagram. i’m shook pic.twitter.com/vyz7qpIJKR
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) November 4, 2024