Начало Избрани Верстапен коментира копирането на дизайна на RB19: Следващият ни ъпгрейд ще бъде...

Верстапен коментира копирането на дизайна на RB19: Следващият ни ъпгрейд ще бъде без въздушни кутии

2781
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен коментира копирането на дизайна на RB19. Пилотът на Ред Бул се пошегува, че може би следващият ъпгрейд на болида ще бъде без въздушни кутии. Според него това ще затрудни копирането на концепцията на болида на Ред Бул от отбори като Мерцедес или Ферари.

Дизайнът на RB19 предизвика сериозен интерес от страна на останалите отбори от F1. Екипът от Милтън Кийнс има сериозно предимство заради невероятната аеродинамична ефективност на своя болид. В същото време отбори като Ферари и Мерцедес залагаха на по-радикални концепции, които в крайна сметка така и не проработиха според техните очаквания.

В Монако Мерцедес представи сериозно обновен автомобил. Отборът от Бракли реши да се отърве от радикалния дизайн, който на практика беше с нулеви въздушни кутии. Мерцедес реши да заложи на по-конвенционален дизайн в опит да подобри представянето си на пистата

Ферари също направи някои сериозни подобрения в Барселона. По-голямата част от тях наподобяваха тези на Ред Бул RB19. Подобно на Мерцедес, Скудерията също реши да се отказа от своята аеродинамична концепция, която дебютира през 2022 г.

Подобренията при Мерцедес проработиха доста добре в Барселона. Отборът от Бракли записа първи двоен подиум от началото на сезон 2023 в F1. Но от друга страна това може би е единичен случай, тъй като пистата Каталуния винаги е пасвала добре на болида на германския производител. Не трябва да се забравят и проблемите на Серхио Перес. Пилотът на Ред Бул потегли от по-задна позиция след като отпадна в Q2.

Верстапен коментира актуализациите от конкурентните отбори, които черпят сериозно вдъхновение от RB19. Двукратният световен шампион се пошегува, че следващата актуализация ще бъде без въздушни кутии.

„Следващият ни ъпгрейд ще бъде без въздушни кутии. Вярвам, че всеки може би ще се върне към тази концепция“, сподели Верстапен.

Перес катастрофира по време на квалификацията за Гран при на Монако. Тъй като трасето в Монте Карло е доста тясно, неговият болид бе вдигнат високо от кран. Това позволи на другите екипи да погледнат пода на RB19. Разбира се, голяма част от техните инженери са останали изумени от сложността на дизайна на пода, която се смята за основната тайна на успеха на Ред Бул.

Верстапен добави, че успехът на RB19 не се дължи само на въздушните кутии

„Не става въпрос само за въздушните кутии, а за много неща, които трябва да се съчетаят. Лични аз дори не съм специалист на тема аеродинамика.“

Ред Бул има сериозно предимство спрямо всички екипи. Според Верстапен, отборът е успял да разтълкува доста добре с новите правила, които влязоха в сила през 2022 г. Нидерландецът вярва, че това е наследство от наученото през предишните години.

„Научихме много през годините. След влизането на новите разпоредби започнахме да работим усилено и разбрахме какво трябва да се направи. Честно казано това ни помага много.“

„Веднага можеш да се съсредоточиш върху други неща. Разбира се, че се надявам да запазим тази инерция, защото всички се стремят много силно да наваксат изоставането си. Ние също никога не сме напълно доволни и винаги искаме да намерим още скорост в автомобила“, завърши Макс Верстапен.