Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен направил таен тест на Имола с RB18

Верстапен направил таен тест на Имола с RB18

2509
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Светослав Котленко

Макс Верстапен е направил таен тест на Имола с болида от 2022 г. по-рано тази седмица. Това съобщи нидерландския вестник Де Телеграаф. Според информацията, трикратният световен шампион е искал да сравни разликите между RB18 и настоящия модел RB20.

Според настоящите правила, отборите нямат право на частни тестове с тазгодишните автомобили. Изключение правят така наречените „снимачни дни“. По-време на тях може да бъде направен пробег от 200 км с настоящата спецификация на болидите. Като цяло тези снимачни дни се използват като шейкдаун преди началото на сезона. Някои отбори пък ги ползват, за да тестват големи ъпгрейди по своите болиди

Ферари използва единия снимачен ден, за да изпробва пакета с актуализации, който дебютира на Имола. Скудерията използва за това собствената си писта във Фиорано. Освен подобренията, Ферари тества и специални капаци, които трябваше да се използват при мокро трасе.

Ред Бул започна сезона по доминиращия начин и записа двоен успех в първите два кръга. Но в последните няколко надпревари отборът беше победен от Макларън и Ферари. В Маями Ландо Норис спечели първата си победа в F1. Няколко седмици по-късно Шарл Льоклер триумфира в Монако, докато Верстапен остана едва шести.

Основният проблем на Ред Бул RB20 е  при преминаване през неравности и високи бордюри, които преобладаваха на писти като Имола, Монте Карло и Жил Вилньов. Проблемът е по-сериозен спрямо миналогодишния болид RB19. Автомобилът също изпитваше затруднения на писти с неравности и големи бордюри, както се видя в Сингапур. Въпреки това RB19 спечели всички останали надпревари от календара за сезон 2023.

От Ред Бул са били разтревожени от недостатъците на RB20. Затова тимът е провел таен тест на пистата Имола преди няколко дни. Целта е да се направи сравнение между двата автомобила и да се разбере защо RB18 не е бил толкова засегнат от проблемите на тазгодишната кола.

Очаква се Ред Бул да има по-добър уикенд в Каталуня. Пистата е по-стандартна, няма големи неравности и има различни профили на завоите. Затова аеродинамичните характеристики ще надделеят над способността за преодоляване на бордюрите. Това нещо ще бъде от полза за Ред Бул RB20 и Верстапен.

Междувременно главният инженер на Ред Бул Пол Монахан сподели малко подробности относно тайния тест на Верстапен  в Имола

„Наистина се опитахме да дадем на Макс референция от предишен автомобил“, каза Монахан. „Когато се опитваш да оцениш силните и слабите страни на един настоящ автомобил, неговата референция е по-стар такъв. Казват ни: „Ами, в предишните години сме имали това, имали сме онова“. Наистина ли? Защото не сме го използвали по едно и също време.“

„Извадихме този автомобил и се опитахме да дадем на Макс референция, по която да съди за него. Той успя да ни даде обратна връзка от RB18. Сега от нас зависи какво ще направим с нея.“

Що се отнася до това дали обратната връзка с Верстапен ще помогне на Ред Бул да реши проблемите си с RB20, Монахан добави: „Обратната му връзка няма да се промени чак толкова. Просто ще му дадем различен ориентир.“

„Силните и слабите страни на автомобилите са такива, каквито ние ги възприемаме и очевидно се преценяват спрямо нашата опозиция. Но ние смесваме това с неговите коментари,  коментарите на Чеко и казваме: „Добре ли сме? Зле ли сме?“

„Поглеждаме в данните, за да видим дали е валидно да кажем, че сме по-добри или по-лоши от другите. Какво е неговото възприятие? Защо го казва? И след това какво, по дяволите, правим по въпроса?“