Макс Верстапен изрази притесненията си относно отпадането на традиционни места от F1. Според пилота на Ред Бул, Либърти Медия цели да направи повече шоу за феновете като планира все повече състезания по улиците на различни градове.
Световният шампион постави под съмнение продължаващия стремеж на F1 към повече улични състезания в градските центрове. Нидерландецът се притеснява за бъдещето на емблематични за спорта писти като Спа-Франкоршамп.
Състезателят на Ред Бул бе подкрепен от пилоти като Себастиан Фетел, Ландо Норис, Пиер Гасли, както и от Дженсън Бътън.
В момента F1 се радва на огромен ръст на популярността на по целия свят. Главният изпълнителен директор на спорта Стефано Доменикали заяви, че все повече страни и градове проявяват интерес към домакинство на Гран при и са готови да платят искана от Либърти Медия сума.
Настоящият календар включва 22 старта след отмяната на състезанието в Сочи. Догодина се очакват максимум 24 надпревари. Според настоящото споразумение „Конкорд“, F1 няма право да превиши този лимит до края на 2025 г.
Следващата година Формула 1 ще се завърне в Лас Вегас и Катар. Керванът на световния шампионат ще се състезава на нова писта, разположена около известния булевард „Лас Вегас Стрип.“ Същевременно Гран при на Катар най-вероятно ще се проведе в Лосаил, преди да бъде преместено на ново улично трасе в бъдеще.
Китай също може да се върне за първи път от сезон 2019. Надпреварата на пистата край Шанхай бе отменяна три поредни години заради COVID-19. Друга опция е Южна Африка. В момента F1 води преговори за завръщане на пистата Киалами. Най-вероятно това ще се случи през 2024 г., тъй като трасето се нуждае от подобрения, за да отговаря на високите стандарти на шампионата.
В резултат на тези промени ще отпаднат някои от историческите европейски стартове. Най-застрашени от това да бъдат извадени от календара на F1 са пистите Пол Рикар, Монте Карло и Спа-Франкоршамп.
Верстапен не е съгласен да има толкова голям брой улични трасета във Формула 1. Пилотът на Ред Бул, който е наполовина белгиец, се обяви в защита на писти като Спа.
„На първо място, това е тъжно. [Спа] е любимата ми писта и мисля, че просто е страхотна за каране“, каза Верстапен.
„Разбирам, че в сравнение с други писти вероятно е малко по-трудно да се стигне до там заради трафика, но това е много емблематично трасе.“
„Не искам да се състезавам само на улични писти. Нямам намерение през 2028 г. или когато и да карам на писта в някой град само заради ангажираността на феновете. Календарът на F1 се нуждае от тези емблематични писти.“
„Разбирам, че всеки иска да печели пари, но това също има граници. Важно да се запазят тези наистина страхотни и исторически писти в календара, вместо да се кара само на изкуствени улични трасета. Според мен, автомобилите от Формула 1 така или иначе не са предназначени за [състезания на временни писти]“, допълни Макс Верстапен.
Max Verstappen’s drive from P10 to the top step of the podium in Hungary was truly something else 🤯
Relive the Dutchman’s epic charge with our latest episode of Inside Story! 🎬#F1 @redbullracing
— Formula 1 (@F1) August 14, 2022