Начало Избрани Верстапен: Пистата в Джеда е много по-опасна от Спа

Верстапен: Пистата в Джеда е много по-опасна от Спа

1267
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Спас Генев

Макс Верстапен коментира безопасността на пистите в F1. Пилотът на Ред Бул е категоричен, че има някои трасета като това в Джеда, които са много по-опасни от Спа-Франкоршамп. Верстапен също така се обяви против промени на историческата писта в Белгия.

Миналия уикенд 18-годишният състезател от европейската Формула Регионал Дилано Ван’т Хоф имаше фатален инцидент на пистата Спа.  Младият нидерландец е бил ударен от следващ го автомобил, докато бе спрял на правата „Кемъл“. Катастрофата е станала по време на рестарт в последния тур при силен дъжд, който значително е намали видимостта на пистата Спа

Това е вторият инцидент с фатален край на Спа в рамките на четири години. През 2019 г. състезателят от F2 Антоан Юбер загуби живота си след катастрофа в участъка „Червената вода-Радийон.“

Ръководството на пистата взе мерки след фаталния инцидент на Юбер и премести бариерите бяха назад. Така трябваше да се намали вероятността катастрофиралите автомобили да се върнат обратно на пътя.

Инцидентът с Ван’т Хоф се случи малко по-нагоре от мястото, на което загина Юбер. Това разбира се повдигна нови въпроси за безопасността на пистата Спа. Ланс Строл например заяви, че „F1 си играе с огъня“, като се завръща на Спа за Гран при на Белгия този месец, без да модифицира комплекса от завои „Червената вода-Радийон“.

Макс Верстапен също призна, че емблематичната комбинация от завои е опасна. Пилотът на Ред Бул обаче посочи, че пистата Джеда в Саудитска Арабия, която беше добавена в календара едва през сезон 2021, е още по-опасна

„Това със сигурност е доста опасен завой, но ние отиваме и в Джеда. Лично аз смятам това място за по-опасно“, сподели Верстапен.

„Пистата в Джеда е много по-опасна от Спа. Щастлив съм, че все още нищо не се е случило в първи сектор, преминавайки през [завои] 6, 7, 8. Ако имаш проблеми там, може да се случи  абсолютно същото – всички завои са слепи, заради което не знаеш какво те очаква.“

„Спомням си, че в началото на годината там се развиках на инженера си, защото пречех на Ландо [Норис]. Знам какво е това усещане. Затова е много опасно когато се случват такива неща“, добави пилотът а Ред Бул.

Верстапен е съгласен, че мерките за безопасност на Спа могат да бъдат подобрени. Нидерландецът все пак смята, че е несправедливо да се обвинява разположението на пистата, когато огромните пръски при дъждовно време могат да направят всяка писта също толкова опасна. Именно лошото време е основната причина за фаталния инцидент на Ван’т Хоф.

„Със сигурност „Червената вода“ е сляп завой и върви нагоре, но, разбира се, този инцидент се случи по-напред. Единственото нещо, което може да се подобри там, е да се направи повече място. Трябва да опитаме да преместим бариерите повече навън, защото в момента изглежда, че щом се блъснеш в бариерата, отскачаш обратно на пистата доста лесно. Благодарение на промените, които направиха в Спа през последните години, те определено го отвориха много повече. Въпреки това участъкът винаги ще бъде опасен“, обясни Макс Верстапен.

„Но ние отиваме на много писти, където има опасни завои и където вероятно до момента на даден инцидент няма да кажете нищо. Сега се повдига въпросът за безопасността. Според мен е малко несправедливо да се обвинява само пистата, защото мисля, че на първо място трябва да се провери защо са рестартирали [състезанието]“, завърши Макс Верстапен.

Съотборникът на Верстапен Серхио Перес също коментира случилото се на Спа. Според мексиканеца, инцидентът показва, че метеорологичните условия, при които модерните едноместни автомобили могат да се движат безопасно, са ограничени. Това се случва въпреки натиска от страна на феновете да се избягват закъсненията и червените флагове

„За мен най-важното определено са условията на пистата Мисля, че понякога директорите на състезанията са притискани от феновете и социалните медии. Хората, които седят вкъщи и си мислят, че пистата изглежда добре за състезание, но видимостта е най-важна“, каза Перес.

„Да, винаги могат да се случат инциденти. Все пак не може да има ситуации, в които пилотите са като слепи и карат на максимална скорост. Точно тогава могат да се случат големи инциденти във всяка серия. Ако това означава отлагане на старта и означава, че няма да стартираме, когато пистата е наистина мокра, тогава добре. Трябва да направим това, което е безопасно за всички шофьори. “