Начало Избрани Верстапен: Така или иначе щях да финиширам четвърти, дори и да бях...

Верстапен: Така или иначе щях да финиширам четвърти, дори и да бях с цяло предно крило

9499
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен коментира резултата си в спринтовото състезание в Бразилия. Пилотът на Ред Бул финишира едва четвърти, въпреки че потегли втори зад Кевин Магнусен.

Верстапен реши да използва средно твърди гуми на Пирели в кратката надпревара на пистата Интерлагос. В същото време всичко останали (без Латифи) бяха с най-меките смеси.

Това бе груба и неочаквана стратегическа грешка за Верстапен и Ред Бул. Нидерландецът леко се забави на старта, но успя да запази позицията си. Още в началото на третата обиколка той лесно се справи с много по-бавния автомобил на Магнусен. Верстапен опита да отвори разлика спрямо Ръсел, но просто не разполагаше с достатъчно скорост.

В средата на спринта в Сао Пауло двукратният световен шампион ставаше все по-бавен. Макар да се бранеше до последно, той бе задминат от Джордж Ръсел на дългата права преди завой №4. Няколко тура по-късно той бе застигнат и изпреварен както от Сайнц, така и от Хамилтън. Състезателят на Ред Бул имаше контакт със съперника си от Ферари, който доведе до отчупване на елемент от предния спойлер на неговия болид. Нидерландецът все пак ще потегли от трета позиция в утрешната Гран при на Сао Пауло заради наказанието на Сайнц.

Верстапен се съмнява, че е можел да се бори за победата,  дори и да е бил с цяло предно крило.

„Те [Мерцедес] изглеждат непобедими. Сега ще анализирам всичко и ще видя защо бях толкова бавен. Така или иначе щях да финиширам четвърти, дори и да бях с цяло предно крило“, обясни Верстапен.

„Не може да стане по-лошо от това. Също така е разочароващо, че имам лек контакт с Карлос. Макар докосването да бе доста леко, то счупи крайната ми плоча и малко от структурата на крилото, която [се отчупи].“

„[Състезанието] беше малко по-трудно, отколкото очаквахме.  Не си представях да имам толкова огромна деградация на гумите Дори с меките смеси нямаше да сме бързи. Явно имахме проблеми с управлението на гумите. Това определено е нещо, което трябва да се опитаме да поправим за основното състезание“, добави пилотът на Ред Бул.

Същевременно Серхио Перес завърши на пета позиция в последния спринт за сезон 2022. Състезателят на Ред Бул потегли със софт, но също нямаше очакваното темпо. В предпоследната обиколка той попита по радиото своя отбор дали може да помоли да размени позицията си с Верстапен. В крайна сметка не последва отговор от страна на Ред Бул. Така Перес остана зад Верстапен при развяването на карирания флаг.

„Утре ще бъде най-важното състезание. Тогава можем да спечелим най-много точки. Затова трябва да работим като отбор и да вземем колкото се може повече точки за нашия шампионат. Това е най-важното нещо за утрешната дълга надпревара“, заяви Перес.

Подобно на Верстапен, Перес също бе доста изненадан от темпото на Мерцедес в спринта.

„Да, днес те бяха много, много силни. Честно казано бях доста изненадан от тях“, добави пилотът на Ред Бул.