Макс Верстапен критикува често отбора си Ред Бул по време на Гран при на Бахрейн. Във финалната част на състезанието имаше технически проблеми, но преди това се развика по радиото заради инструкцията от страна на екипа да не натиска прекалено в първата обиколка след спирания в бокса. Според нидерландеца той е може да се движи с по-висока скорост и да поведе, вместо което и двата пъти Шарл Льоклер (Ферари) излезе пред него. Той обаче не завърши състезанието, а разочарованието на Ред Бул бе огромно след отпадането и на Серхио Перес.
„Понякога може да не постигнеш баланса, който харесваш, но ние имахме проблем и със стратегията“, повтори Верстапен
„Можеше да свършим по-добра работа. Като например да сме по-агресивни в обиколките след боксове например, да излезем напред и след това не се знае какво можеше да стане. Максималната ни скорост бе добра през цялата надпревара. След това обаче се появи проблемът с управлението, имах и грижи със спирачките – те прегряваха, когато исках да атакувам. След битката с Шарл трябваше да ги щадя.“
„Проблемът с управлението утежни много карането. Все едно блокираше на места и беше ужасно. По-големият проблем се случи след това – изглежда горивото не стигаше до двигателя и всичко на практика изключи, така че се прибрах в питлейна. А след един добър до този момент уикенд изглеждаше като че ли ще сме втори. И това щеше да е хубав резултат, 18 точки, Чеко четвърти. Да отпаднат и двете коли е крайно разочароващо. Скоростта е налице – борихме се за полпозишън, за победата. Не това е проблемът. Но трябва да разберем какво стана и да продължим да работим по автомобила си.“
„Просто е изключително разочароващо. Повтаряш на себе си и на тима си, че трябва да вземеш точките – няма значение дали си първи или втори в първото състезание. Видяхте, че в първи завой не рискувах много, както и в битката с Шарл. Всичко беше чисто.“
„Щях да съм доволен на второто място тук. Преди съм бил по-ядосан. Не задържам нищо в себе си – в колата говоря каквото мисля. Не бях доволен от случилото се с баланса, стратегията. Репликите не са непременно насочени срещи ДЛ (състезателният му инженер Джанпиеро Ламбиазе – б.р.), с него имаме чудесни взаимоотношения, но само с него мога да разговарям. Трябва да анализираме доста неща“, каза още Верстапен
Tough day. Very disappointed with the final outcome 😔
Got some work on our hands from now on. We’ll get on top of it and keep pushing to bounce back stronger 👊 pic.twitter.com/KsuxfZQNoD
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) March 20, 2022
Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер заяви, че желаната от Верстапен по-агресивна стратегия е нямало да задържи Ферари зад RB18.
„Винаги става дума за баланс – каквото вземеш от гумите в началото на серията си, го плащаш в края ѝ. Мисля, че вероятно подценихме пресичащата стратегия. Но според мен Ферари имаше толкова скорост, че дори да бяхме взели позиция, те щяха да изпреварят. Просто нямахме достатъчно скорост“, заяви Хорнер.
Хелмут Марко повтори казаното от шефа на тима, че са подценили пресичащата стратегия, но без уточнението за живота на гумите. Освен това каза, че нещо се е счупило в колата по време на последния бокс на Верстапен.
„Крайно горчив финал. Не можехме да поддържаме темпото на Ферари. Те бяха по-бързи във втория сектор, но и на правите губехме от тях. Имахме и проблеми със спирачките, заради които се наложи да намаляваме. Накрая имаше проблем с горивото, но какво се обърка? Не знаем. Проблемите на Макс се проявиха обиколка, обиколка и половина преди да отпадне. Мислехме, че нещата са се стабилизирали при Перес, но изведнъж нямаше никаква мощност. Вината не беше негова“, допълни австриецът.
„Това беше първото състезание. Очевидно имаме работа, но шампионатът не е решен! Страхотно е, че Ферари са в толкова добра позиция. Основата ни е добра, но трябва да проучим всички дребни проблеми, които ни се случиха. Ядосването няма да помогне“, заключи Марко.