Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов: Не разбирам системата за наказания на ФИА. Глобата на Ред Бул...

Вилньов: Не разбирам системата за наказания на ФИА. Глобата на Ред Бул да я поделят между отборите

4722
0
Даниел Рикиардо
Даниел Рикиардо; снимка: Макларън

Жак Вилньов заяви, че не разбира системата от наказания на ФИА. Повод за това бе инцидентът между Даниел Рикиардо и Юки Цунода по време на Гран при на Мексико. Двамата се удариха при опит на австралиеца да изпревари пилота на Алфа Таури. Японският състезател отпадна, а този на Макларън получи 10 секунди наказание за инцидента.

„Атмосферата в Мексико наистина бе великолепна, а състезанието за мен бе интересно въпреки критиките, че се е получило скучно. Интересът отчасти се поддържаше от стратегическите решения на Мерцедес, чийто отбор може би трябваше да гледа по-внимателно телевизионното предаване. В продължение на много години Мерцедес разполагаше с най-добрата кола и тимът не бе притискан. Миналата неделя бе в отбранителна позиция, докато от Ред Бул действаха агресивно и атакуваха. Изборът ти не е определящ, когато се защитаваш. Можеш да победиш единствено ако съперникът допусне грешка“, написа Вилньов в коментара си след надпреварата в Мексико.

„Люис Хамилтън имаше скорост. Защо тогава от Мерцедес не опитаха нещо, не рискуваха? Още по-голямо бе разочарованието на Джордж Ръсел, който няколко пъти искаше меки гуми, тъй като нямаше какво да губи. Всички видяха колко бърз бе [Даниел] Рикиардо. Може би инженерите на Мерцедес трябва по-често да вдигат погледи от компютрите към телевизора?“, продължи световният шампион за 1997 г.

„Състезанието ми хареса. Стана интересно и благодарение на Даниел, който направи неразбираем опит за изпреварване на Юки Цунода. Не разбирам пилотите, които смятат, че всичко е възможно, когато изравнят предно колело от своята кола със задна гума на съперника. Не става така. Цунода правилно затвори вратата.“

„Освен това не разбирам системата от наказания – тук пет секунди, там 10. Последствията не бива да се взимат предвид, а всъщност се взимат предвид. Миналата година на Силвърстоун Хамилтън получи 10 секунди – имаше недозавиване, което доведе до голяма катастрофа. Никаква последователност“, каза още Вилньов

„Не мисля и че добавянето на време е ефективно наказание, защото може да послужи единствено да амбицира пилот да атакува още повече. Точно както стана с Рикиардо. Трябваше да поработи сериозно, но в някакъв момент заради гумите бе по-бърз дори от Хамилтън.“

„В Мексико бе оповестена глобата на Ред Бул, но спортът няма да пострада от това. Както не пострада и от стоте милиона глоба на Макларън. От изявлението на ФИА и санкцията на Ред Бул още не ми е ясно какво може и какво не, от кое какво наказание следва. Ако и това с данъчните бе взето предвид, преразходът щеше да е по-малко от милион. Затова ми е трудно да преценя дали наказанието е достатъчно тежко.“

„При всички случаи не става дума за измама. Да лъжеш за тракшън контрол е измама. Съмнявам се превишението на бюджета да е повлияло на миналогодишния резултат. От Ред Бул бяха толкова силни, че щяха да спечелят при всички случаи. Повече ме притеснява какво ще направи ФИА с тези 7 милиона. За Ред Бул такава сума няма никакво значение, а другите отбори няма да получат и стотинка от тези пари. Намалението с 10% на работата в аеротунела е болезнено, но няма да помогне на съперниците да спечелят време за обиколка, докато част от парите могат да го сторят. Просто да разделят сумата между останалите екипи“, заключи Вилньов.