Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф е категорично против последните предложения за промени в двигателите за 2026...

Волф е категорично против последните предложения за промени в двигателите за 2026 г.

Тото Волф
снимка: Мерцедес

Тото Волф изказа мнението си относно последното предложение за промени в двигателите за 2026-та, което ще бъде обсъдено на следващото заседание на Комисията за F1. Шефът на Мерцедес е категорично против намаляване на електрическата мощност в състезателни условия и заяви, че тази идея е „шега.“

По-късно тази седмица ще се проведе второто за тази година заседание на Комисията за F1. По време на него ще бъдат обсъдени различни въпроси, включително новите задвижващи системи, които влизат в сила от 2026 г. На него ще присъстват представители на всички производители, в това число и Волф, който ръководи и притежава 1/3 от тима на Мерцедес.

Планът е новото мощността на новото задвижване да бъде разпределена поравно между двигателя с вътрешно горене и хибридната система. Но още в края на 2023 г. се появиха опасения, че това може да създаде големи проблеми по време на състезанията. Предположенията са, че енергията от батерията на автомобилите може да се изчерпи много бързо на писти с дълги прави като Монца, Спа, Лас Вегас, Шанхай, Баку и др. Едно евентуално изчерпване на енергията може да накара пилотите да връщат газта. Това на свой ред може да влоши качествата на самите състезания

На предстоящото заседание ще бъдат разгледани корекциите в използването на батериите. Едно от крайните предложения е за намаляване на електрическата мощност от 350 kW на 200 kW в състезателни условия. В квалификациите пилотите ще продължат да могат да използват пълната мощност на хибридната система. По-умерените предложения включват специфични настройки на хибридната система, за да се намали разходът на енергия на писти с дълги прави.

Вероятността за промени в новите задвижващи системи още пред тяхното използване са малко вероятни. Въпреки това предложенията ядосаха Мерцедес. Германският производител е един от лидерите в сферата на хибридните двигатели. Затова Волф смятат тези идеи за крайно ненужна намеса във вече разработените правила.

„Четенето на дневния ред на комисията F1 е почти толкова смешно, колкото и някои от коментарите, които виждам в Туитър за американската политика“, каза Волф. „Наистина ми се иска да се предпазим и да не коментираме подобни неща. Това е шега. Преди малко повече от седмица имаше среща за двигателите, а след това подобни неща отново се оказват в дневния ред.“

Разочарованието на Волф подчертава по-широкото мнение на някои други производители като Ауди и Хонда. Според тях тези дълго подготвяни правила за двигателите не бива да бъдат компрометирани от разни промени в последния момент или политически маневри.

Мерцедес наложи сериозна доминация след влизането на турбо-хибридните агрегати през 2014 г. Екипът от Бракли спечели седем поредни шампионата при пилотите и осем при конструкторите. Според последната информация, Мерцедес най-вероятно ще започне отново да доминира от началото на следващата година. Говори се, че германският производител е постигнал сериозен напредък при разработването на новото задвижване и ще има предимство спрямо всички останали.

Говори се, че от Мерцедес вече са започнали да тестват новата задвижваща система в симулатора. Според резултатите, електрическата енергия се е изчерпала още преди края на дългата старт-финална права. Така на практика автомобилът може да остане с мощност от ДВГ, която да е по-малка от тази в автомобил от Формула 2

Предполага се, че от Ред Бул са предложили промените в използването на електрическата мощност. Австрийската компания разработва собствена задвижваща система заедно с Форд. По всичко изглежда, че Ред Бул се сблъсква с доста проблеми и изостава сериозно от Мерцедес и някои други производители. Кристиан Хорнер обаче отрече неговият екип да е предложил такава промяна.

„Мисля, че това е нещо, което поискахме да бъде разгледано преди две години. Не сме настоявали то да бъде включено в дневния ред тази седмица“, заяви Хорнер.

„ФИА отиде и направи своите проучвания. Смятам, че това, което отчаяно искат да избегнат, е много повдигане на въпроси в самата Гран при, което няма да е особено добро за спорта и ще бъде изключително неприятно за пилотите. Това не е нещо, за което сме лобирали или искали. Ако се прави в интерес на спорта, трябва от ФИА трябва да го подкрепят.“

Същевременно ръководителят на Астън Мартин Анди Коуел призна, че дългите писти като тази в Джеда изискват много голямо количество енергия. Той обаче не смятам, че дисбалансът е проблем

„Примерът с Джеда е, че това е дълга писта с фиксирано количество енергия, която трябва да се използва. Затова отклоненията са различни от други по-кратки писти. Именно това е характеристика на хибридната система“, обясни Коуел.

„Тя ще бъде различна. Ще бъде ли лошо? Не съм сигурен. Всички ще имаме едно и също, нали така? Основното нещо е, че всички ще работят по еднакви технически правила.“

Андреа Стела се изказа доста сдържано. Италианецът напомни на заинтересованите страни, че запазването на интегритета и развлекателната стойност на F1 трябва да остане основен приоритет.

„Принципът, който искам да заявя много категорично, е, че отговорността на всички заинтересовани страни е да се уверят, че регламентът за 2026 г. е успешен. Няма смисъл отборите да се състезават помежду си, ако нямаме хубави спортни надпревари“, каза Стела.

„Трябва да поддържаме някои дискусии отворени. Целта е наистина да навлезем в детайлите, като обмисляме изпреварването, разполагането на мощност, събирането на енергия и всичко, което определя качеството на продукта и следователно на спектакъла, а оттам и здравето на бизнеса. Трябва да разгледаме това и не трябва да казваме, че е замразено.“

„Ако видим, че някои неща трябва да останат отворени, тогава мисля, че трябва да имаме това отворено съзнание и да продължим да работим върху това“, добави ръководителят на Макларън.