Шефът на Мерцедес Тото Волф твърди, че от ФИА е трябвало незабавно да наложат техническа директива за огъващите се подове в F1. Преди около седмица австриецът заяви, че директивата на ръководния орган ще сложи край на елементите, които „изчезват“ в пода на автомобила.
След като публикува две технически директиви в Канада и Великобритания, ръководният орган планираше да въведе през този уикенд показателя за аеродинамичните колебания (AOM). Неговата цел е да принуди отборите да ограничат отскачането на автомобилите си.
също така бе планирано и ограничаване на гъвкавостта на пода на автомобилите. В крайна сметка строгият контрол и ограниченията бяха отложени за след края на лятната пауза.
Мерките на ФИА по отношение на подскачането и огъващите се подове ще бъдат въведени по време на уикенда на пистата Спа-Франкоршамп.
Интригата с гъвкавите подове е свързана с тълкуване на вратичка от правилата. Според която някои отбори изглежда са включили в дъските и блоковете за плъзгане на пода скрита степен на огъване, която не съответства на разпоредбите.
Това позволява автомобилът да се движи по-близо до земята, което води до повишаване на ефективността. Същевременно дебелината на дъската не се износва над нормативно определената граница.
ФИА съобщи, че е открила потенциалната хитрост. Според мнозина тя се използва умело от Ред Бул и Ферари. Това е установено от федерацията по време на анаизане на подскачането. Този странен феномен най-вече засегна отбора на Мерцедес.
Управителният орган е включил в своите ТД новите изисквания за подовете. Те ще влязат в сила в Белгия.
„Наскоро имаше регулаторна промяна или нещо като техническа директива. Чрез нея трябва да се изясни какво ФИА не желае да вижда повече на Спа“, обясни Волф пред Sky Sports.
„След това се говори какво може да се направи за следващата година. По принцип трябва да се премахнат някои от въпросите около пода или дъската. Междувременно изискванията трябва да се спазват малко повече. Така че да, някои неща все още са в неяснота.“
Волф оприличава трика с огъващия се под като „нещо повече от пропуск“ в правилника. Австриецът заяви, че ФИА е трябвало да действа незабавно.
„Беше съвпадение, когато ФИА го забеляза в едно от състезанията и даде ясно да се разбере, че това не е редно“, каза шефът на Мерцедес.
„На първо място, няма такова нещо с такава ефективност, освен ако не говорим за двоен дифузьор. В този случай няма да има толкова голяма разлика.“
„Вероятно те [Ред Бул] ще трябва да пуснат автомобила само малко по-високо в предната част на пода около сплитера, отколкото досега.“
„ФИА трябва да действа веднага по въпроса с „огъващите се подове“. Смятам, че тази директива трябваше да бъде въведена, след като беше открита преди три състезания.“
„Фиа трябваше да я въведе веднага, защото очевидно става дума за нещо повече от вратичка“, завърши Тото Волф.
In case you needed a reminder… 😉 #FrenchGP pic.twitter.com/iWSQruymH2
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 23, 2022