Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Очевидно е, че имаме грижи с издръжливостта на двигателите, Хорнер с...

Волф: Очевидно е, че имаме грижи с издръжливостта на двигателите, Хорнер с нови съмнения за колата на Мерцедес

3979
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
снимка: Мерцедес

Шефът на Мерцедес Тото Волф призна, че ситуацията със задвижващите системи от Бриксуърт е тревожна. Той потвърди казаното от Валтери Ботас в началото на уикенда за Гран при на САЩ, че напредъкът с F1 W12 се дължи на откриването на точните настройки за колата.

„Мисля, че печелим на правите и това е добре. Но основният напредък се вижда ако погледнете темпото през бързите завои – то е много окуражаващо. Не знам дали разликата ще се задържи такава. Би ми се искало, но по принцип те (Ред Бул – б.р.) я намаляват. Да видим какво ще ни донесе квалификацията“, коментира ръководителят на Мерцедес след първата петъчна сесия, когато пилотите му бяха на почти цяла секунда пред Макс Верстапен.

Волф отново отказа да даде категоричен отговор на въпроса дали на Люис Хамилтън ще му се наложи да сложи още един нов двигател.

„Не мога да кажа, както и да посоча колко процента е този риск, но очевидно той все още съществува. Най-трудната преценка е дали да действаш превантивно и да понесеш съответната санкция или да продължиш да караш, рискувайки отпадане. Тази дискусия се случва и в момента, докато тук разговаряме. Все още не сме стигнали до нужните отговори.“

„Опитваме се да подобряваме представянето ежегодно и този сезон стигнахме до момента, в който това ни коства точки. Но през последните седем или осем години тази настройка ни носеше победи и шампионати. Надявах се на по-малко наказания, но проблемите ни удариха сериозно. Макларън и Астън Мартин имаха повече късмет в това отношение. Просто трябва да се справим и да свършим максимално добре работата си.“

„Очевидно е, че имаме грижи с издръжливостта тази година. Валтери слага шести двигател и това не е нещо, което се случва по избор. Опитваме се да преодолеем проблемите, които все още не сме разбрали изцяло. Намираме се на стъпка по-близо до решението, но се държим на косъм. Не бих искал да разкривам какъв е проблемът – поради очевидни причини“, каза още Волф

„Наясно сме, че това е спорт, в който съперниците винаги ще опитват да открият дали има някакво магическо решение. Моят опит сочи, че такова нещо не съществува. Всичко опира до прогрес с малки стъпки, дребни неща, които се натрупват едно по едно и водят до подобрено представяне. Ние наистина се стараем да разбираме по-добре автомобила си и да постигаме прогрес с него без особено да се вслушваме в страничния шум. Имахме новости на Силвърстоун и от тогава с всяко състезание разбираме още малко по-добре как да извличаме максимума от колата.“

„Това, което успяхме да разберем, е как да откриваме точните настройки. Мисля, че открихме точния компромис между челно съпротивление и аеропритискане. Имахме добра скорост през бързите завои и бяха наравно с Ред Бул в бавните, така че колата ни като цяло е много по-добре.“

Кристиан Хорнер от своя страна отбеляза, че прогресът на Мерцедес може да се дължи на „системата, която активират сега“

„Разликата в скоростта е значителна и 90% от нея идва на правата. Дали използват по-високи режими на двигателя или е системата, която активират сега? Сигурен съм, че ще има много анализи. За тях е необичайно да натоварват агрегатите си толкова, колкото им се налага сега. Режимите им са по-високи и има значителна разлика в скоростта на правите. Това обаче не се дължи само на мотора – в Турция те сваляха значително надолу задната част на колата“, каза шефът на Ред Бул.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.