Начало Formula 1 News Волф обясни разликата в стратегиите на Ботас и Хамилтън

Волф обясни разликата в стратегиите на Ботас и Хамилтън

2757
0
Ботас пред Хамилтън
Ботас пред Хамилтън, снимка: Мерцедес

Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф обясни защо Валтери Ботас и Люис Хамилтън са имали различни стратегии в Гран при на Великобритания. Финландецът водеше в класирането и влезе в пита за смяна на гуми в 17-ата обиколка. Той постави медиум, което означаваше още един задължителен стоп.

Докато британецът остана още на пистата и след появата на колата за сигурност спря при механиците си в 21-ата. Заради ниската скорост зад сейфтикара той се върна пред Валтери, а освен това сложи гумите хард, с които да изкара до финала. Така той на практика спечели състезанието.

Според Волф в Мерцедес са решили вторият в класирането пилот на тима да сложи различни гуми спрямо водача при първите стопове, за да има шанс да се бори за победата.

А освен това в екипа не са знаели точно каква ще бъде издръжливостта на типа хард, който постави Люис. А тя се оказа по-голяма от очакваното.

„На нашата среща сутринта относно стратегиите, пилотите повдигнаха въпроса дали е възможна алтернативна стратегия за този, който се движи втори, заяви Волф. – Защото ако и двамата сложат същия тип гуми при питстоповете си, това най-вероятно ще означава, че ще завършват в досегашния ред в състезанието.

Затова решихме пилотът на втора позиция да може да използва различна стратегия, слагайки хард в средния стинт. Не бяхме сигурни дали тактиката с един стоп ще се получи. По-скоро мислихме, че ще трябва да направим 2. Това бе и поради факта, че нямахме достатъчно данни за твърдите гуми. И двамата ни пилоти направиха брилянтно състезание и заслужаваха победата. Но колата за сигурност беше в полза на единия.“

В крайна сметка стратегията на Хамилтън с 1 питстоп се получи и той спечели. В края той игнорира повикването от бокса за 2-а смяна, тъй като не искаше да бъдат поемани рискове.

Ботас пък сподели, че е било грешка от негова страна да смята, че стратегията с 1 стоп е била невъзможна за изпълнение.

„Определено имаше идея да разделим стратегиите на двете ни коли, обясни Валтери. – Едната да бъде отново с медиум във втория стинт, а другата с хард. Но идеята за последната беше да се направи още една смяна за гуми медиум. Смятахме, че тактиката с един стоп е изключена днес и това беше грешка от наша страна. Мислехме, че ще е много по-бавната. А тя се оказа най-бързата и то с много.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter