Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Преди старта на новия сезон трябва да има яснота относно регламента...

Волф: Преди старта на новия сезон трябва да има яснота относно регламента – какво е разрешено и какво не

2950
0
Мерцедес
снимка: Мерцедес

Тото Волф заяви, че правилата във Формула 1 трябва да са напълно ясни преди началото на новия сезон 2022. В обширно интервю за немското издание Auto Motor und Sport шефът на Мерцедес в Гран при разказа също така какво са сбъркали в тима през миналия сезон и разисква ситуацията с ограничени годишни бюджети.

„Разочарованието е много дълбоко. Люис [Хамилтън], аз и целият отбор сме огорчени. Обичаме този спорт, защото е честен. Хронометърът никога не лъже. Но ако нарушим фундаменталния принцип на честност и хронометърът вече няма значение, то това поражда съмнения в спорта. Цялата ти работа, пролети кръв, пот и сълзи се обезсмислят. Ще отнеме дълго време да го приемем. Не мисля, че някога ще го превъзмогнем, особено Люис като пилот. Поне може да опитаме заедно с ФИА да се справим по-добре в бъдеще.

Тото Волф
Тото Волф; снимка: Мерцедес

„Очаквам действия, не само думи. В един спорт не може да я караш в свободен стил с правилата. Преди старта на новия сезон за всеки пилоти, отбор и фен трябва да има яснота относно регламента – какво е разрешено и какво не. В крайна сметка ние предоставяме развлечение, но не може в името на шоуто да се взимат нарушаващи правилата решения“, коментира Волф.

В Мерцедес са смятали, че при аванса им от 2020 г. ще успеят да компенсират промените по колата си, наложени от смяната на правила за сезон 2021. Разбрали са грешката си по време на предсезонните тестове, посочи Волф. Той обясни подобрението в представянето на болида F1 W12 през втората половина на състезателната година с по-добро разбиране на самата кола и съответно по-добро настройване. Волф каза, че в Остин, САЩ екипът е сбъркал като цяло, но е постигнал напредък по отношение реглажите на автомобила и отбеляза като най-силен момент надпреварата в Бразилия. Потвърди освен това, че не е използван токен за развитие на болида. Предвид ограничението на бюджетите ресурсите са били насочени в друга посока.

„Отборите с повече средства не бяха доволни от налагането на лимити по отношение на парите. Но цялото нещо се бе изродило в „надпревара във въоръжаването“ между Ред Бул, Ферари и нас. Сега всичко ще е по-балансирано. Мисля, че в бъдеще ще могат да печелят 5 или 6 отбора. Това е добре за спорта. Супербоул не се печели винаги от един и същи отбор. Не искам да соча числа, но мисля, че като стойност F1 екипите вече се доближават до рейтингите на американските отбори от НБА и НФЛ.“

„За нас е особено важно не само Мерцедес да е на печалба, а и други отбори. Мисля, че Ферари и Макларън ще са следващите в това отношение. Така се повишава стойността на целия шампионат. Предимството на лимитирания бюджет е, че всеки новодошъл ще е наясно в какво навлиза. Ще знае, че никой не може да похарчи повече от $145 или $140 млн. В миналото не беше ясно какво ще струва да се бориш срещу Ферари, Ред Бул или Мерцедес.“

На въпрос дали шампионатът няма да е по-добър с 12 вместо с 10 екипа, Волф отговори: „На мен 10 ми харесва. Повече просто разпиляват доходите.“

Ръководителят на Мерцедес в F1 обясни, че за първи път в Бракли са обучавали инженери да търсят финансови спестявания по цялата верига на проектиране и производство. Процесът е трябвало да се извърши с минимум загуби. По отношение търсеното ограничение на бюджетите за задвижващи системи Волф каза, че според него то трябва да е 70 милиона долара „от момента, в който новият двигател е готов“.