Тото Волф също се обяви против премахването на подгряващите одеяла за гумите. Шефът на Мерцедес е съгласен с мнението на своя пилот Джордж Ръсел, който тества тези продукти по време на изпитанията в Барселона. Волф каза, че вижда прекалено висок риск и много малка печалба ако се забранят покривалата, които подгряват гумите.
F1 планира да елиминира напълно въглеродния си отпечатък до 2030 г. Като част от тези намерения, световният шампионат иска да забрани използването на електрически одеяла за гуми от следващата година. В края на юли трябва да се проведе гласуване, в което ще участват ФИА, F1 и отборите. След него ще стане ясно дали специалните подгряващи одеяла за гуми ще отпаднат или ще продължат да се използват и догодина
Пирели тества гумите за 2024 г. в началото на този месец. Италианската компания обяви теста като успешен и не регистрира някакви сериозни проблеми. Въпреки това, перспективата за забрана на подгряването на гумите беше критикувана от няколко пилоти. Те се опасяват, че излизането на по-студени писти с гуми, които не са предварително загрети, ще доведе до много ненужни катастрофи.
„Ако се върнем назад, тази гума вероятно не е била тествана при правилните условия на правилната писта“, сподели Ръсел. „Нека да отидем на писта като тази в Барселона. Тя е с доста агресивен асфалт с температура над 40 градуса, докато настилката беше с огромно количество каучук заради състезателния уикенд, който включваше и поддържащи състезания“, продължи пилотът на Мерцедес. „Гумите бяха много несигурни при излизането ми от бокса, но в края на обиколката вече бяха на прилично ниво.“
„Бих бил много загрижен за всички механици в питлейна по време на питстоп. Също така бих бил много загрижен за всяка изминала обиколка от състезание в студени условия. Ще има много катастрофи, не се съмнявам в това. Смятам, че в тези гуми е вложен много труд, разходи и разработки. Но от друга страна ми се струва, че това може да се използва за други цели“, добави Джордж Ръсел.
Подобно на Ръсел, Волф също се противопоставя на забраната на устройствата за подгряване на гуми. Австриецът твърди, че мнението на пилотите по въпроса трябва да е водещо
„Мисля, че като изключим, да речем, специфичните за отбора мисли, в крайна сметка искаме добро шоу и трябва да слушаме пилотите“, сподели Волф. „Трябва да питаме всички състезатели и да видим какво е мнението им за гумите без подгряващи одеяла.“
„Склонен съм да се съглася с пилотите. Защо трябва да правим експерименти, които потенциално могат да създадат опасност за безопасността? Видяхме колко погрешно може да се случат нещата на по-студени писти като Спа.“
„И така, какво точно искаме да постигнем? Дали става дума за това, че не харчим енергия за нагреватели на гуми за мокри гуми, които изобщо не използваме през годината?“
„Да. Нека да видим какъв е рискът и какви са печалбите – моето разбиране в живота ми е, че рискът и печалбата трябва да бъдат добре премерени. Не смятам, че има голямо възнаграждение за провеждането на експерименти в автомобили от F1 с пилоти в тях за забавление“, добави Волф.
Волф няма да подкрепи забраната за използване на подгряващи одеяла на гумите ако се стигне до гласуване в края на юли
„Ще гласувам за гумите според това, което ми кажат моите пилоти. Подкрепям Мик, Люис и Джордж, без значение какво е тяхното мнение. Те ще ми кажат как трябва да гласувам.“
Шумахер бе попитам дали през 2024 г. все още трябва да се използват одеяла за гуми. Младият германец не каза нищо и кимна мълчаливо.
„Точно затова знаете как ще гласувам“, заключи Тото Волф.
The garage scene on Friday night in Spielberg last year. A hive of activity as everyone pulled together to fix both cars.
It was a huge amount of work, but we got it done, setting us up for the fight back to P3 and P4 on Sunday. pic.twitter.com/Ni7GIBpePn
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 26, 2023