Тото Волф коментира последните проблеми с надеждността на двигателите на Мерцедес. Австриецът е уверен, че екипът в Бриксуърт ще намери причините за повредите в автомобилите на заводския екип, както и тези на клиентските.
Мерцедес разполага с един най-надеждните двигатели в F1. Това се вижда много добре от началото на турбо-хибридната ера в световния шампионат. Именно по-силният и надежден двигател беше причината екипът от Бракли да доминира в спорта в продължение на седем сезона.
Миналия уикенд Мерцедес се завърна на най-високото стъпало на подиума благодарение на Джордж Ръсел. Британецът потегли от полпозишън и спечели Гран при на Канада. Съотборникът му Андреа Кими Антонели финишира трети. Така Мерцедес имаше двама представители на подиума за първи път от Гран при на Лас Вегас 2024.
През последните няколко старта имаше няколко технически проблеми в автомобили, задвижвани от Мерцедес. Първо Антонели се оттегли в Имола. Седмица по-късно Фернандо Алонсо от клиентския тим на Астън Мартин също отпадна заради проблеми с двигателя. В Испания Антонели отново беше принуден да се оттегли заради повреда в силовия агрегат
Последният случай с проблемен двигател на Мерцедес беше в Канада. Тогава Александър Албон се оттегли след проблем с двигателя. Това породи известни притеснения относно надеждността на агрегатите на Мерцедес.
Всички тези проблеми идват в критичен момент за Мерцедес. Германският производител работи усилено по новото задвижване, което ще се използва от сезон 2026. Според предварителните данни, Мерцедес отново ще има предимство спрямо другите производители. Тепърва ще стане ясно дали то ще бъде толкова огромно, колкото беше през 2014 г.
След края на уикенда в Канада Тото Волф коментира проблемите на двигателите на Мерцедес в последните стартове. Австриецът изрази пълно доверие в екипа в Бриксуърт, ръководен от Хайуел Томас. Волф гарантира, че отделът е напълно ангажиран с разрешаването на проблемите с надеждността.
„Искам да кажа, че нашите двигатели са добри като злато от въвеждането на хибридната ера и са толкова силни“, заяви Волф. „Сега е последната година от тези правила. Вече всички гледат към следващата година, а Хайуел и неговата група са напълно ангажирани с проблемите с надеждността, които имаме последно време.“
Съвсем логично, фокусът на Мерцедес е насочен изцяло към 2026 г. Въпреки това Волф подчерта, че това няма да бъде за сметка на решаването на настоящите проблеми с надеждността на двигателите.
„Статистически, ако погледнете последните 10 години, повредите, които имахме, бях минимални. Сега трябва да научим какво се е случило.“
„Всъщност не знам какво се е случило с Алекс. Сигурен, че ще го разберем и ще се поучим от всичко това“, добави Тото Волф.
The future’s bright
pic.twitter.com/4piS79dDhP
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 19, 2025
Междувременно стана ясно, че Мерцедес е отчел солидна печалба през 2024 г. въпреки че финишира четвърти при конструкторите. Според информацията, приходите на отбора са се увеличили с 16% в сравнение с предходната година и възлизат $858 млн
Мерцедес спечели четири състезания през миналогодишната кампания. Тимът от Бракли триумфира в Австрия, Великобритания, Белгия и Лас Вегас. Въпреки това липсата на достатъчно постоянство остави Мерцедес с две места по-надолу в сравнение с 2023 г. Активът на екипа за 2024 г. бе 468 точки срещу 409 година по-рано.
„По отношение на ключовите показатели за ефективност на бизнеса, оборотът нарасна с 16% до 636 млн. паунда (за 2023 г. са 546.5 млн. паунда). Това се дължи основно на по-високите търговски приходи от спонсорство и лицензиране, които съставляват над 60% от приходите през 2024-та“, се казва в информация на тима.
В допълнение към приходите от спонсорство и лицензи, най-голям дял от приходите за отборите са плащанията от страна на F1. Те се извършват въз основа на търговските приходи на спорта за текущата календарна година. Плащанията се основават на реда на завършване на шампионата на конструкторите през предходната година.
В доклада на Мерцедес се отбелязват и значителни инвестиции в ключови инфраструктурни проекти.
„През годината започна преустройството на кампуса в Бракли с основни инфраструктурни дейности преди планираното изграждане на две нови сгради през 2025 г. Това ще спомогне за оптимизиране на оперативната ефективност“, се посочва още в доклада.