Начало ТОП Volkswagen T-Roc Cabriolet съчетава най-доброто от два свята

Volkswagen T-Roc Cabriolet съчетава най-доброто от два свята

128
0
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet; снимка: Volkswagen

“Accept no roof” – това е мотото на новия T-Roc Cabriolet. То обещава неограничена свобода, глътка свеж въздух в SUV сегмента и силно емоционално удоволствие от шофирането. Моделът се превръща в първия crossover кабриолет в компактния клас. Той обединява силата и издръжливостта на SUV моделите с радостното изживяване зад волана на автомобилите с отворен покрив. Скоро автомобилът ще бъде пуснат на пазара в Германия и други европейски страни.

Стремежът на T-Roc Cabriolet да достави максимално  удоволствие от шофирането, свобода и жизнерадост личи още от пръв поглед. Широко оформената предница, отлично изразените линии и динамичните пропорции придават на модела оригинално съчетание от ефирна елегантност и типичното за SUV моделите внушително излъчване. Екипът под ръководството на главния дизайнер на марката Volkswagen Клаус Бишоф е успял да създаде линии, подчертаващи ясно уникалната позиция на T-Roc Cabriolet в SUV сегмента.

Разполагащият с 2+2 места T-Roc Cabriolet използва технологичната основа на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB (Modulare Querbaukasten)

Буквата „T” в името на модела е заимствана от Tiguan и Touareg и идентифицира T-Roc като част от SUV гамата на Volkswagen, докато думата „Roc“ го представя като кросоувър, който е в състояние буквално да разтърси компактния SUV сегмент. Всъщност точно това се случва на практика – до края на 2019 година продажбите на модела надхвърлиха 360 000 автомобила. През март 2019-та към гамата бе добавен и новият T-Roc R4 – впечатляващ спортен вариант с максимална мощност 221 кВт/300 к.с. Скоро се очаква и пазарната премиера на новия T-Roc Cabriolet в Германия и други европейски страни.

Volkswagen се стреми към допълнително разширяване на своята продуктова гама в процъфтяващия SUV сегмент от пазара. В момента тя включва големите SUV модели Touareg, Atlas и Teramont, компактните Tiguan и T-Roc, както и малкия T-Cross. Новият T-Roc Cabriolet е насочен към най-бързо развиващия се сегмент в автомобилния сектор – компактния клас SUV. Кросоувърът с подвижен покрив се произвежда в завода на Volkswagen в Оснабрюк – производствена мощност с дългогодишни традиции в производството на кабриолети, от чиито поточни линии слизаха и легендарните открити версии на „костенурката” и Golf.

Още през 1949 година компанията Karmann започва да произвежда в своя завод в Оснабрюк откритата версия Cabriolet на „костенурката”

Към нея в периода от 1957 до 1974 година се присъединява и Karmann Ghia Cabriolet. Продажбите на откритата версия на „костенурката” надхвърлят 330 000 екземпляра, а производството й е прекратено окончателно чак през 1980 година – една година след официалното представяне на Volkswagen Golf I Cabriolet. Той от своя страна остава в производството до 1993 година, за да бъде последван от Golf III Cabriolet (от 1993 до 1998 година), Golf IV Cabriolet (от 1998 до 2002 година) и Golf VI Cabriolet (от 2011 до 2016 година). От общо четирите поколения на Golf Cabriolet са произведени общо над 770 000 автомобила.

Всички поколения на Golf Cabriolet се произвеждат в завода в Оснабрюк, докато използващият твърд сгъваем покрив модел Eos се произвежда в завода в Палмела (Португалия) в периода от 2006 до 2015 година. От 2003 до 2010 година в мексиканския завод в Пуебла се произвежда New Beetle Cabriolet, последван от Beetle Cabriolet в периода от 2011 до 2019 година.

Общата дължина на новия модел е 4,27 метра, а междуосието му е 2,63 метра. Каросерията е широка 1,81 м (без външни огледала) и висока 1,52 метра. Височината над пътното платно на седящите отпред пътници в областта на ханша (т.нар. H-point) е 599 милиметра, а при задните пътници тя достига цели 616 милиметра, осигурявайки отлична видимост във всички посоки. Багажното отделение е с вместимост 280 литра. Сгъваемите облегалки на задната седалка и опционалният теглич подчертават универсалната практичност на новия модел.

Следвайки плътно стъпките на откритата версия на легендарната „костенурка” и Golf Cabriolet, T-Roc Cabriolet залага на класически лек сгъвам покрив с трислойна текстилна конструкция

Покривът разполага с механизъм с електрохидравлично задвижване, който го отваря и затваря напълно автоматично за девет и съответно единайсет секунди. Това е възможно и по време на движение със скорост до 30 км/ч. В отворено положение мекият покрив се сгъва под формата на Z в зоната зад задните седалки. Масивната напречна греда отпред изпълнява ролята на капак. Когато е затворен, стабилните елементи в конструкцията на покрива не позволяват издуването му при движение с висока скорост. Атмосферата в купето винаги е приятна, тиха и спокойна – не на последно място и благодарение на ефективните уплътнения на вратите и прозорците. Допълнително Volkswagen предлага и аеродинамичен дефлектор.

При опасност от преобръщане на  автомобила  системата за защита се задейства автоматично. В рамките на част от секундата зад задните облегалки излизат два масивни панела. Едновременно с това специалните конструктивни усилвания на каросерията на T-Roc Cabriolet компенсират липсата на твърд неподвижен покрив. Те добавят необходимата структурна устойчивост.

T-Roc Cabriolet се предлага с опция за два цифрови елемента за контрол и управление на функциите – блокът контролни прибори Digital Cockpit в непосредственото зрително поле на водача и екранът на инфотейнмънт системата Discover Media на арматурното табло. Тя е част от най-новото поколение инфотейнмънт системи. Разполага с модул за онлайн свързване в комплект с вградена eSIM карта. Discover Media осигурява отлична свързаност с интернет, със заобикалящия свят и със смартфоните на водача и пътниците. Предлага широк спектър от нови функции и услуги от гамата We Connect и We Connect Plus за всички на борда на новия модел. За отличния звук в купето се грижи 12-каналната озвучителна система “beats”.

Клиентите на новия T-Roc Cabriolet могат да направят избор от две нива за оборудване

Нивото Style е ориентирано към дизайна, докато R-Line (само при версията 1.5 TSI) поставя особен акцент върху почитателите на спортния дух и стандартно включва спортно окачване, прогресивно кормилно управление и възможност за избор на режим на шофиране. Броните при версията R-Line са уникални, а тапицерията на удобните спортни седалки е изпълнена в комбинация от текстил и изкуствена кожа.

Базовото технологично оборудване и при двете нива включва система за безопасност Front Assist с функция за автоматично аварийно спиране при градско движение City Emergency Braking System и разпознаване на пешеходци, автоматична спирачна система за предотвратяване на последващи сблъсъци Automatic Post-Collision Braking System и асистираща система за поддържане на лентата за движение Lane Assist. Както ниво Style, така и R-Line се предлагат със 17-цолови алуминиеви джанти, но по желание Volkswagen предлага и големи колела с диаметър 18 или 19 цола.

Независимо дали се движите в градски условия, в лек пресечен терен, по извънградски отсечки с много завои или на магистрала, задвижването и ходовата част на T-Roc Cabriolet са на високо равнище

Гамата на модела предлага избор от два високоефективни бензинови двигатели с ъс системи за принудително пълнене с турбокомпресор и директно впръскване. 1.0 TSI е трицилиндров двигател с максимална мощност 85 кВт/115 к.с. и максимален въртящ момент от 200 Нм, докато четирицилиндровият 1.5 TSI осигурява 110 кВт/150 к.с. и 250 Нм. Шестстепенна ръчна предавателна кутия и предното предаване са част от стандартното оборудване, а по-големият TSI може да се комбинира и със седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя.

SUV офанзивата е в пълен ход. В продължение на дълги години SUV моделите на марката Volkswagen се считат за еталон в своите класове. Моделната фамилия обхваща широк спектър – от T-Cross, T-Roc и Tiguan, до Touareg, Atlas и Teramont. Новият T-Roc Cabriolet навлиза в най-бързо развиващия се сегмент на целия автомобилен пазар – класът на компактните SUV модели.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.