Начало MotoGP News VR46 не одобрява решението за по-малко заводски мотори на Дукати

VR46 не одобрява решението за по-малко заводски мотори на Дукати

183
0
VR46 Дукати
снимка, Team VR46

VR46 не одобрява решението за по-малко заводски мотори на Дукати. Според Алесио Салучи, отборът заслужва две машини на марката със спецификация за 2025-та, а не само една, какъвто е предварителния план.

Дукати ще намали моторите си през следващия сезон. В края на юни стана ясно, че марката от Болоня се разделя с Прамак. Италианският отбор ще работи с Ямаха от сезон 2025 нататък.

Раздялата с Прамак означава, че Дукати ще увеличи подкрепата си към останалите сателитни отбори- VR46 Дукати и Грезини. Според слуховете, марката от Болоня е избрала отбора на Валентино Роси да изпълнява ролята на Прамак

Първоначално VR46 се надяваше, че ще получи двата заводски мотора GP25, които първоначално бяха предназначени за Прамак. Но след последните събития Дукати промени програмата си за MotoGP, за да контролира разходите.

Като част от промените, италианската марка ще намали броя на мотоциклетите си през следващата година от 8 на 6. Само половината от тях ще бъдат според по най-новата спецификация. Два от тях ще бъдат за заводския отбор, а третият- към VR46.

Това поставя Дукати в малко по-неизгодна позиция спрямо производители като КТМ и Ямаха. Те вече обявиха, че ще разполагат с четири заводски машини през следващия сезон. Има вероятност Хонда и Априлия също да заложат на такъв подход.

VR46 се радва, че е избран от Дукати да наследи Прамак като сателитен тим №1 през следващия сезон. От друга страна, в отбора има и недоволство, че един от пилотите ще трябва да се задоволи с мотора от тази година

„Имаме супер отбор и страхотни момчета. Никога няма да бъдем заводски отбор, защото не конструираме мотори. Но когато пилотите дойдат тук, намират фантастична ситуация“, заяви Салучи.

„Дори [генералният мениджър на Дукати в MotoGP] Джиджи Дал’Игна ни похвали за управлението. Всъщност те ни избраха за референтен отбор, започвайки от 2025 г., защото Прамак си тръгва. От Дукати вече ни бяха избрали за 2027 г. като референтен отбор, независимо от решението на Прамак.“

„Не съм съвсем съгласен с Дал’Иня, защото ще имаме само един обновен мотор, докато аз бих искал два, както винаги сме правили. Но за съжаление или за щастие Дукати са тези, които решават. Следователно ние ще имаме един нов мотор и ще се задоволим с него.“

„Ще се опитаме да го направим по най-добрия начин, дори ако другите производители са с четири мотора, а ние имаме три. Но това ще стане още по-уникално, защото ще има два заводски червени машини и и един наша“, добави директорът на VR46.

VR46 все още не е обявил пилотския си състав за следващата година. В края на юни стана ясно, че Марко Безеки напуска в посока Априлия. На негово място се очаква да дойде Франко Морбидели. Същевременно се говори, че Фабио Ди Джанантонио е подписал договор директно с Дукати. Догодина той трябва да кара заводската машина на марката.