Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 VW Груп подкрепи Ауди и Порше за F1, няма окончателно решение, Ауди...

VW Груп подкрепи Ауди и Порше за F1, няма окончателно решение, Ауди гледа към Заубер

1635
0
VW Груп, Volkswagen, Фолксваген Груп
снимка: VW Груп

Надзорният борд на Фолксваген Груп подкрепи плановете на Ауди и Порше за влизане във Формула 1. Окончателно решение все още не е взето и след днешните заседания. Според запознати такова щяло да бъде обявено едва след официалното обявяване на правилата за задвижващи системи за 2026 г. Това трябва да стане през юни. Възможно е обаче допълнително забавяне – чак до октомври, докато бъдат изяснени всички детайли на сътрудничествата. Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт пък дори се говори, че е възможно Хонда да се върне в F1 през 2026 г., което би поставило всичко в съвсем нова светлина.

„Бордът на директорите и надзорният борд на Фолксваген, Порше и Ауди потвърдиха плановете на двата бранда за възможно влизане във Формула 1. Ауди и Порше ще дадат повече подробности на по-късен етап“, гласи краткото съобщение

Това се приема като положителен знак и последно сериозно препятствие пред реално влизане в Гран при. И двата бранда обаче не са обвързани формално с нищо, така че те все още може да се откажат.

Ситуацията с Порше е по-ясна – става дума за сътрудничество с Ред Бул

Твърди се, че става дума не само за задвижващи системи, но и за финансово партньорство под формата на купуване на акции от тима. Смята се дори, че документацията е подготвена. Подкрепата на надзорния борд обаче не е същото като официално решение за влиза в F1, макар че сочи в тази посока. Планът бил Ред Бул Пауъртрейнс да конструира двигателя с вътрешно горене, а Порше – електрическата част.

Ауди обаче не можа да се разбере с Макларън

От Уокинг не демонстрираха особен интерес към продажба на каквото и да е въпреки увеличената оферта от Инголщадт. Твърди се дори, че от Макларън Аутомотив преговарят с BMW, за да имат силен партньор за създаването на хибридни задвижвания. От Ауди вече търсят алтернативи – като такива са споменавани Уилямс и Заубер. По-голям шанс за сътрудничество се приписва на екипа от Хинвил, който в момента се състезава като Алфа Ромео. Част от предимствата са, че в Ауди вече познават тима. Колата им за Льо Ман е разработена в аеротунела на Заубер. Техническият директор Жан Моншо пък е бивш ръководен кадър на бранда с четирите ринга. Договореностите на Заубер пък дават възможност за преименуване на самия отбор и е възможно да има болид Ауди във Формула 1.

Интересни са намеренията и на мажоритарния собственик на Астън Мартин Лорънс Строл

Канадският милиардер даде да се разбере, че би искал да създаде задвижваща система за Формула 1 под британската марка. Според слухове, споменати от Ауто Мотор унд Шпорт, той дори имал желание да купи Мерцедес AMG HPP или поне да придобие част от компанията за агрегати за F1 и Формула Е. Ола Калениус дори бил благосклонно настроен, но плановете не се осъществили. Сега се говори, че Строл се опитва да постигне сътрудничество с Ауди.