Начало Рали WRC – рали Акрополис 2011 – ден 1 – Петер Солберг поведе...

WRC – рали Акрополис 2011 – ден 1 – Петер Солберг поведе през началния ден

45
0
Петер Солберг,рали Акрополис 2011

Петер Солберг е временният лидер в рали Акрополис 2011 след изминаването на началния ден. Норвежецът, който кара частен Ситроен DS3 WRC, спечели първите 4 от общо 6 отсечки и в момента води с 51, 6 и 55,3 сек. пред завършилите респективно втори и трети Себастиен Льоб и Мико Хирвонен.

Рали Акрополис 2011 е 7-и кръг от тазгодишния календар на WRC. Официалното откриване бе вчера на Атинския акропол, но точно по същото време над града се изля проливен дъжд. Същевременно центърът на надпреварата е Лоутраки (на около 90 км от гръцката столица) като по-голямата част от днешните 6 отсечки бяха отдалечени на около 100 км от него.

П. Солберг бе лидер още в самото начало като с втората си етапна победа затвърди преднината си, повеждайки пред Яри-Мати Латвала (Форд Фиеста RS WRC) с 20,3 сек. и пред Мико Хирвонен (Форд Фиеста RS WRC) с 26,5 сек.

Преди финалния за деня 6-и етап Солберг в се така водеше като разликата му с Латвала бе нараснала на 29,2 сек. Трети вече бе Себастиен Ожие на 42,5 сек. от лидера. По време на прехода обаче в автомобила на Латвала се появи проблем – повреда в предния диференциал. Финландецът нямаше никакво време за каквито и да е мерки преди старта и по тази причина остана само със задно задвижване на автомобила, което означаваше закъснение в етапа. Така той приключи на 8-а позиция след края на началния ден от рали Акрополис 2011.

Същевременно Ожие и Хирвонен, който преди последната отсечка се движеха 3-и и 4-и, решиха, за да тръгнат през ден 2 от по-удобни стартови позиции, умишлено да намалят. От това спечели Себастиен Льоб, който след 6-ия етап зае втората временна позиция.

В интерес на истината Льоб губеше време през целия ден, тъй като стартираше първи в макадамовите отсечки. Освен това спука гума в края на етап 5.

Топ 6 във временното генерално класиране на рали Акрополис 2011 се допълва от Хенинг Солберг и Матьо Уилсън.

Мадс Остберг от Стобарт, който се движеше 6-и, катастрофира в етап 4 като се предполага, че утре отново ще стартира в надпреварата по системата Супер рали. Другият инцидент, който стана, бе с Петер ван Меркщайн с частен Ситроен DS3 WRC. При катастрофата пилотът се отърва невредим, но навигаторът му Еди Шевалие се оплака от болки в гърба и бе откаран в болница.

Рали Акрополис 2011 продължава утре с нови 7 специални етапа като последният ще бъде каран на фарове.