Начало Рали WRC – рали Португалия 2011 – ден 1 – Латвала пръв в...

WRC – рали Португалия 2011 – ден 1 – Латвала пръв в края на деня

48
0
Яри-Мати Латвала

Пилотът на Форд Яри-Мати Латвала приключи първия ден от рали Португалия 2011 начело в генералното класиране. Топ 3 се допълва от съотборника му Мико Хирвонен и Себастиен Льоб от Ситроен, които изостават съответно на 11,5 и 13,7 сек. от лидера.

Следобед програмата на рали Португалия включваше същите, изминати при сутрешната сесия, 3 отсечки. В началната Ожие и Латвала дадоха еднакво и същевременно най-бързо време. Това продостави шанс на французина, който оглавяваше генералното класиране, да увеличи разликата си пред втория на 6 сек., а пък Латвала от 4-о се изкачи на 2-о място.

Петер Солберг, подобно на сутринта, отново спука гума и изостана с нови 20 сек. Кими Райконен също спука гума, но след финала на етапа коментира, че не е усетил абсолютно нищо, докато е карал.

Следващата отсечка бе спечелена от Латвала, но нищо от постигнатите етапни резултати не доведе до промени в генералното класиране. Все пак Яри-Мати съумя да стопи разликата си с водача Ожие от 6 на 1,8 сек. Французинът обаче обясни, че в етапа умишлено е поддържал по-бавно темпо, за да запази гумите си за последната от деня отсечка. Междувременно съотборникът му Льоб, който записа втори резултат в етапа, коментира, че изобщо не е доволен от настройките на автомобила си.

Финалната за този първи ден отсечка бе спечелена от Яри-Мати Латвала, който с общо трите си етапни победи се изкачи до първото място в генералното класиране.

В етапа втори се класира Хирвонен, следван от Льоб и Ожие. Двамата французи обаче обясниха, че забавянето им се дължало на тактика, която да им позволи утре да не стартират от първа позиция и да не чистят пътя за колегите си.

Проблемите на Петер Солберг се задълбочиха. Във финалния етап той спука гума за трети път от сутринта и за втори в следобедната част на ралито. Това означаваше, че е останал без резервни гуми и трябва да кара така до сервизната зона. За да не повреди автомобила си обаче норвежецът избра да не завършва етапа и да стартира утрешния ден по системата Супер рали. Това означава, че към времето на Солберг ще бъде добавено 10-минутно наказание.

Вторият ден от рали Португалия 2011 ще съдържа 3 отсечки, които ще се преминават по два пъти от екипажите. Първата от тях стартира в 10:17 ч. местно време.