Заводският отбор на Ямаха представени официално на церемония в Барселона новата си машина за Световния шампионат по мотоциклетизъм в клас MotoGP. С нея в екипа са надяват да защитят титлите си при пилоти и тимове от 2015 г. Разработването на новия мотоциклет продължава, тъй като това е година на промени в правилата, като пилоти и технически състав на тима се сблъскват новите технически изисквания, включително софтуера и новите гуми Мишлен.
„Една от силните ни страни е фактът, че наистина работим добре заедно в екип, заяви шефът на тима Лин Джарвис. – Пилотите са конкуренти един срещу друг, но екипът от механиците и инженерите, както и на всички останали, работят наистина добре заедно. Ако сложим бариера между тях, ще бъде в ущърб на отбора, пилотите и инженерите. Ние разбираме и позволяваме на двамата пилоти да се състезават един срещу друг.”
Световният шампион Хорхе Лоренсо е готов през новия сезон и да защитава короната си. След като приключи броени обиколки с новите гуми и електроника, Лоренсо е предпазлив оптимист:
„Аз бях късметлия, че през 2008 г. в първия си сезон карах с Мишлен, макар да не си спомням чак толкова много какво бе чувството с тях. Но начина на езда с тези гуми е доста по-различно, отколкото да караме с Бриджстоун. Трябва да се предвиди спирането, да се спре по-късно. Теоретично това може да бъде малко по-добре за мен, но трябва да пробваме мотоциклета на повече различни писти, за да разберем повече. Ние искаме да разберем заедно с Ямаха малко повече за електрониката, като искаме да се доближим най-близо до това, което бяхме постигнали миналата година.“
В същото време Валентино Роси все още не се е отказал от 10-ата си титла. Той пропусна да я спечели през 2015 г. Като най-опитен пилот от решетката на MotoGP, Роси е наясно какво трябва да се направи, за да се бори за световната титла през 2016 г.
„Мишлен са много различни в сравнение с Бриджстоун, особено в настройките. Както и преди, когато сменихме Мишлен с Бриджстоун, ние модифицирхме много настройките на мотора. Имаме нужда от малко време, за да се стигнем до правилния баланс и мисля, че през зимата на тази работа ще бъде най-важната. Трябва да разберем как да използваме гумите и най-добре да подобрим усещането на предната. Ние трябва да разберем и нашето ниво с тези гуми в сравнение с другите мотоциклети.”