Начало Избрани Цунода е готов за първото си състезание в Австралия

Цунода е готов за първото си състезание в Австралия

243
0
Юки Цунода, Алфа Таури
Юки Цунода, снимка Ред Бул Контент Пуул

Юки Цунода е готов за първото си състезание в Австралия. Пилотът на Алфа Таури призна, че е карал на пистата Албърт Парк само веднъж в симулатора на Ред Бул. Японецът се изправя пред предизвикателството на трасето в Мелбърн, което е напълно ново за него.

Японският състезател е участвал в сериите Castrol Toyota Racing Series през 202 г. и печелил състезания и подиуми на писти в Нова Зеландия. Въпреки това той никога не се е състезавал в Австралия.

Цунода не е първият пилот, който пътува за Гран при този сезон с ограничени познания за конкретна писта. Миналия месец Кевин Магнусен от Хаас разкри, че поради естеството на завръщането си в F1 е бил принуден да изучи пистата Джеда. Датчанинът като е гледал много видеоклипове от състезанието през миналия сезон.

„Трасето в Мелбърн ще бъде напълно ново за мен. Карал съм на нея само веднъж в симулатора на Ред Бул“, призна Цунода.

Пистата в Австралия ще бъде доста различна за всички отбори и пилоти

Албърт Парк претърпя много промени от последното си Гран при през 2019 г. За съжаление пандемията от COVID-19 доведе до двегодишно прекъсване на състезанието. Пистата бе преасфалтирана и претърпя промени в оформлението си. Това означава, че обновеното трасе ще бъде непознато за всички пилоти на стартовата решетка.

След модификациите са разширени редица важни завои, както и питлейна. Също така на пистата ще има и четири DRS зони, като се очаква средното време за обиколка да бъде по-бързо с около пет секунди.

Ще използвам обичайния си подход към тази нова писта. Надявам се да натрупам повече скорост по време на свободните тренировки“, продължи Цунода.

Конфигурацията е променена в сравнение с предишните години. Това ще направи пистата значително по-бърза.“

Цунода си постави цел за надпреварата в Австралия

В Алфа Таури бяха доволни от представянето на своя автомобил АТ03 след първите стартове за сезон 2022, въпреки  проблемите с надеждността. По този начин екипът от Фаенца има актив от само две точки и се намира на седмо място при конструкторите, зад преките си съперници като Алпин, Хаас и Алфа Ромео.

Първият пилот на тима Пиер Гасли бе принуден да се оттегли по средата на състезанието в Бахрейн, а технически проблем в колата на Цунода му попречи да стартира в Гран при на Саудитска Арабия.

Японецът все още смята, че може да се постигне напредък в редица ключови области, както и подобрение в надеждността

„Все още разработваме автомобила. Целта ни е търсим повече притискаща сила, без да жертваме максималната скорост. Екипът има ясна представа къде трябва да се подобрим. Бахрейн и Саудитска Арабия бяха две много различни писти. Надявам се, че в Австралия ще се представим още по-добре. Искаме да сме лидери в средата на колоната“, завърши Юки Цунода.