Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 За новите правила – Верстапен: Регламентът за пита създава проблеми, Норис и...

За новите правила – Верстапен: Регламентът за пита създава проблеми, Норис и Рикиардо срещу други изисквания

2933
0
Ландо Норис, Макс Верстапен
Ландо Норис и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

По време на уикенда за Гран при на Сао Пауло за първи път важаха новите правила за излизане от питлейна. Те бяха наложени, за да се елиминира блокирането на изхода, когато по време на квалификация някой пилот иска да отвори разлика с други състезатели, намиращи се вече на пистата. Както винаги при въвеждането на нови изисквания, веднага се появи недоволство. Макс Верстапен, който неколкократно бе разследван през последните уикенди за точно такова спиране на излизане от питлейна, изпреварваше съперници в алеята на Интерлагос, включително стъпвайки в тревата.

„На Интерлагос положението беше абсолютно ужасно. На тази писта излизането от питлейна е доста дълго и има стени. Но на други писти, където ще се прилага това правило, ще се излиза страшно бавно на права, на която други се движат с над 300 км/ч. А ти вървиш с 15-20, за да отвориш разлика и това може да е изключително опасно“, коментира Верстапен

„Така че за мен новото правило изобщо не работи. Само създава още повече проблеми. Вижте само какво се случи в квалификацията – пилоти стъпваха на тревата, аз включително, в опит да изпреварим други коли. Всяка една квалификация е хаос. Шест или осем коли се отбелязват като неспазили минималното време. Не знам какво се опитваме да постигнем“, допълни Верстапен.

Ландо Норис бе разследван след квалификацията за спринта за неспазване на зададеното от рейс контрола време за тур.

„Аз получих предупреждение при положение, че пред мен в питлейна имаше две коли. Не мога да изпреваря, защото така бих се състезавал в квалификационен тур, а това е просто глупаво. Налага се да намаля, времето ми отива под минимума и отнасям предупреждение“, обясни пилотът на Макларън.

„Цялото нещо е просто глупаво. Не решението на стюардите, а правилото. Не съм сторил съвършено нищо погрешно. Просто това изискване не трябва да съществува. Не съм блокирал никого. Не съм попречил на никого. Единствено не хукнах да изпреварвам, защото беше квалификация, не състезание и за това получих санкция. Буквално е глупаво. Наистина има бавене и мотаене, но ако те е страх къде точно ще се озовеш, излез по-рано вместо да се редиш на опашка“, добави Норис.

Даниел Рикиардо пък бе недоволен от това, че при рестарта на Гран при на Сао Пауло нямаше възможност да се върне в обиколката, в която бяха останалите пилоти. Той стартира от пита след като тимът му Алфа Таури поправи потрошения му болид. В мелето след старта на Интерлагос изхвърчала във въздуха гума уцели задното му крило.

„Цялата тази ситуация демонстрира пропуск в правилата, защото според мен аз и един състезателен тур не бях направил, а изведнъж се оказах на обиколка зад лидера. Заедно с Оскар [Пиастри] се оказахме жертви на това нещо. Бяхме само двама, а ако 15 коли бяха с повреди? Всичките ли щяха да ги броят с обиколка назад? Не мисля. Затова според мен рейс контролът би трябвало да прояви повече разум. Изключително разочароващо е“, каза Рикиардо.

„Аз не съм в битка за шампионата, но съм на пистата, за да помогна на екипа си в битката за седмото място при конструкторите. Мисля, че можех да имам сериозен принос в това отношение. Затова ми е толкова неприятно как са формулирани правилата и изглежда няма никаква гъвкавост при прилагането им“, допълни австралиецът.