Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зак Браун: Центърът на нашата вселена е F1. Винаги ще бъде така

Зак Браун: Центърът на нашата вселена е F1. Винаги ще бъде така

Зак Браун
Зак Браун, снимка: Макларън

Зак Браун даде да се разбере, че F1 остава основен приоритет за Макларън. Британската компания има участие в Индикар и ще се присъедини към премиерния клас на WEC през 2027 г. Така Макларън ще атакува отново „Тройната корона“ и отново да запише успех в 24-те часа на Льо Ман и Инди 500.

Зак Браун настоя, че F1 винаги ще бъде в центъра на „вселената” на Макларън. Американецът призна, че целта е отново да бъде спечелена „Тройната корона“ и дори мечтае това да се случи в една година.

В момента Макларън участва в F1 и Индикар. Доскоро британците имаха отбор и във Формула Е. Той обаче беше закрит след края на сезон 2024-25 заради оттеглянето на Макларън. Въпреки очакванията, купувач на тима така и не беше намерен

Оттеглянето от Формула Е е за сметка на участие в WEC. Макларън ще се включи в премиерния клас на шампионата от 2027 г. По време на 24-те часа на Льо Ман тимът представи прототипа, който ще използва в категория Hypercar.

Макларън постига сериозни успехи в F1. От началото на годината британският отбор спечели 11 от общо 14 старта и е фаворит за двата шампионата. Не се изключва Макларън да подобри рекорда за най-много подиуми и победи в дадена кампания, като се има предвид какво предимство има спрямо всички останали.

Проектът в Индикар също върви добре. В момента Пато О’Уорд заема второто място в общото класиране и спечели първия старт в Айова, този в Торонто, както и още няколко подиума. Кристиан Лундгаард също се представя на високо ниво и вече има шест подиума на сметката си.

Наскоро Зак Браун коментира програмите на Макларън в различните шампионати. Американецът беше категоричен, че F1 остава основен приоритет. Той също така посочи, че Северна Америка е един от най-важните пазари за марката.

„Ние сме отбор от F1, отбор от Индикар, бяхме отбор от Формула E, а сега ще станем отбор от Световния шампионат по издръжливост, който включва Льо Ман“, обясни Браун в предаване на Дейвид Новак.

„Центърът на нашата вселена е F1. Винаги ще бъде така. Северна Америка обаче е един от най-важните пазари, ако не и най-важният за повечето компании. Тук има огромна фенска база и силна икономика.“

„F1 опитва да се наложи в Северна Америка. Искахме да имаме конкурентно предимство пред другите ни съперници с нашата фенска база и корпоративни партньори, както и да имаме по-голямо присъствие в Северна Америка. Въпреки че F1 все повече се налага в Северна Америка, все още искаме да бъдем по-големи в тази част на света в сравнение с нашите конкуренти. Това е причината, поради която участваме в състезанията от Индикар.“

„Наскоро обявихме участието си в Световния шампионат по издръжливост, който включва и 24-часовото състезание в Ле Ман. Ще се включим в него през 2027 г. Там се състезават всички производители на спортни автомобили. Виждате нашите конкуренти: Ферари, Тойота, Астън Мартин, Порше и др. За нас е естествено да сътрудничим тясно с нашия автомобилен бизнес. Ето защо участваме в Световния шампионат по издръжливост“, добави главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг.

Макларън вече е печелил веднъж Тройната корона. От 2027 г. нататък тимът ще опита да направи това отново. Зак Браун дори мечтае това да се случи в рамките на една година.

„Сложете тези три заедно и ще получите т.нар. тройна корона. Ние сме единственият отбор, спечелил Инди 500, 24-те часа на Льо Ман и Гран при на Монако. Разбира се, ние го направихме в различни епохи на нашето развитие.“

„Сега сме единственият отбор в света, който се състезава в тези три огромни – наистина трите най-големи – състезателни серии. Това ни предлага разнообразие от възможности с фенове, географски райони, технологии и други неща за нашите корпоративни партньори“, добави главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг.

Зак Браун коментира и темата за напускането на Формула Е. Американецът изпрати отворено писмо към феновете и призна, че именно той е взел решението за изтегляне от световния електрически шампионат

„Точно преди Унгария бях в Лондон заради Формула Е. ЕПри на Лондон беше не само последният кръг от този сезон, но и последният за отбора на Макларън във Формула Е. Ние се включихме в изцяло електрическата серия през 2023 г. и се наслаждавахме на трите сезона, в които се състезавахме там.“

„Когато придобихме отбора, той вече беше очевидно много добър и много професионален. Шефът на тима Иън Джеймс свърши страхотна работа. Цялата операция винаги е представяла нашата марка и ценности изключително добре. Имаше някои истински върхови моменти, които ще останат с нас.“

„Те включват Тейлър Барнард, който стана най-младият пилот, стартирал от полпозишън в историята на Формула Е, както и първата победа на Сам Бърд в Сао Пауло през 2024 г. NEOM беше фантастичен партньор за Макларън. Затова съм развълнуван да продължим нашето пътуване заедно в други области.“

Според Зак Браун, шампионати като F1, Индикар и WEC отговарят по-добре на „ДНК-то“ на Макларън.

„В крайна сметка аз съм отговорен за стратегическото решение, което взехме. Като се има предвид нашата история и факта, че сме единственият отбор, спечелил Тройната корона, за Макларън беше логично да се върне в най-високото ниво на състезанията с спортни автомобили.“

„Ето защо на тазгодишното 24-часово състезание в Ле Ман – 30 години след първата ни победа там – представихме хиперкара, който ще се състезава в Световния шампионат по издръжливост от 2027 г. нататък.“

„Състезанията със спортни автомобили преживяват златен период. Стартовите решетки са невероятни, като в тях се състезават почти всички производители, които можете да си представите. Техническите правила и нивото на конкурентоспособност правят WEC много вълнуващо състезание. Точно затова сме развълнувани да се върнем в най-високата класа. Логично е нашето състезателно портфолио да отразява нашето ДНК. Затова F1, WEC и Индикар са подходящите категории за нас“, каза още Зак Браун.