Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Защо Алонсо използва меки гуми в Гран при на Китай?

Защо Алонсо използва меки гуми в Гран при на Китай?

1090
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо, снимка Астън Мартин

Фернандо Алонсо обясни защо е използвал меки гуми по време на състезанието в Китай. Пилотът на Астън Мартин разкри, че не е разполагал с нито един нов комплект хард, заради което се е наложило неговият екип да заложи на по-различна стратегия спрямо преките си конкуренти.

Алонсо потегли от трета позиция в Гран при на Китай. Двукратният световен шампион имаше добро потегляне и се справи със Серхио Перес. Няколко тура по-късно той беше изпреварен от мексиканеца, който разполагаше с много по-силен автомобил. Алонсо също така беше изпреварен и от Ландо Норис.

Двукратният световен шампион беше първият от водещата група, който направи спиране в бокса. За нещастие, малко след това на пистата имаше период на виртуална кола за сигурност, който позволи на съперниците му да направят безплатен бокса. Така Алонсо загуби време и загуби няколко места в подреждането

Алонсо направи второто си спиране след излизането на сейфти кар заради спрелия болид на Валтери Ботас. Испанецът обаче се върна на трасето с меки гуми, което беше доста неочаквано. После той направи още едно спиране за средно твърди гуми на Пирели и в крайна сметка финишира седми. Той също така записа и най-бързата обиколка в състезанието.

След края на Гран при на Китай Алонсо разкри защо е бил с меки гуми след второто си спиране в бокса. 42-годишният пилот разкри, че е нямал на разположение никакви твърди гуми, заради което е трябвало да предприеме рискове.

„Нямахме повече твърди гуми. Имахме един комплект меки и един средно твърди и още 35 обиколки. Според нашите нашите изчисления не беше възможно да изкараме до края с две спирания“, сподели Алонсо.

„Имаше много обиколки с кола за сигурност, за да може да се отстрани болида на Заубер. После имаше нов период на кола за сигурност, защото някои автомобили зад мен катастрофираха.“

„Чувствах се бърз, но положението не изглеждаше добре, особено когато бях десети. Беше трудно. Това беше единствената стратегия, която можехме да направим.“

„Беше хубаво да направя най-бързата обиколка и да почувствам колата бърза. Тази година имаме добър DRS, така че беше много лесно да се изпреварва. Почти се ударих на излизане от последния завой, тъй като натисках максимално“, добави пилотът на Астън Мартин.

Шефът на Астън Мартин Майк Крак обясни, че поради високата степен износване на гумите в спринтовото състезание отборът е бил притеснен от това дали стратегията с две спирания ще работи добре. Заради това тимът е рискувал да направи стратегия с три спирания

„Помислихме си, че вероятно е по-добре да я използваме. Имахме нови меки гуми, които останаха неизползвани. Беше малко рисковано. След това, дойде автомобилът за сигурност, или да кажем, този удължен период на забавяне. Честно казано не можеше да се използва софт в тази ситуация“, заяви Крак.

„Ставаше въпрос за ограничаване на щетите. Ако погледнете темпото на автомобила, което не беше достатъчно добро в състезанието, оптималният резултат без колата за сигурност щеше да бъде може би шесто място. В крайна сметка завършихме седми с най-бързата обиколка. Това беше ограничаване на щетите“, добави шефът на Астън Мартин.

Другият пилот на Астън Мартин Ланс Строл финишира 16-ти. Канадецът удари Даниел Рикиардо и беше наказан с 10 сек. В резултат на това той се пропадна назад и нямаше възможност да се бори за местата в топ 10.