Алекс Палу разкри защо е развалил договора си с Макларън. Двукратният шампион в Индикар обясни, че това нещо се дължи на липсата на ангажимент от страна на британския отбор към амбициите му за F1. Палу също така вярва, че сагата с Макларън е заздравила връзките с настоящия му отбор- Чип Ганаси Рейсинг.
Палу беше резервен пилот на Макларън от 2022 до 2023 г. 26-годишният състезател дори кара болид на тима в първата тренировка за Голямата награда на САЩ и направи няколко теста с по-стари автомобили
Звездата от Индикар се надяваше да пробие в F1 с Макларън. Той има достатъчно точки в пилотската му книжка и може да получи суперлиценз, тъй като вече спечели два пъти титлата в американските серии.
Палу имаше договор с Макларън за 2024 г. Според него, той трябваше да кара за подразделението на тима в Индикар. Испанецът също така определен и за резерва в F1.
В средата на миналата година Палу взе решение да се откаже от договора си с Макларън. Това очаквано правен спор между двете страни. В момента Макларън съди Палу и поиска обезщетение от 23 млн.
Преди няколко дни Палу коментира решението си да се раздели с Макларън. В основата на това нещо стои убеждението му, че британският отбор никога не е бил истински ангажиран да му осигури път към F1. Въпреки че беше подписал многогодишен договор като резервен пилот, Палу смята, че отборът не желае да му предложи място в световния шампионат.
„Нямаше никакви признаци, че нещо ще се отвори за мен във Формула 1“, сподели Палу. Испанецът не се притесняваше от факта, че в обтегнати отношения с Макларън.
„Твърде стар съм, за да чакам някой да се нарани [за да се занимавам с F1] и така да получа своя шанс. Пато може да изчака някой да се нарани“, допълни испанецът.
Някои от критиците изтъкнаха, че основният ангажимент на Палу всъщност е бил към Ероу Макларън и Индикар. Някои дори предполагат, че той е използвал договора си с британците като лост, за да си осигури по-добра сделка с Чип Ганаси Рейсинг.
Също така се говори, че решението на Палу да развали договора си е било пресметнат ход за максимизиране на финансовите му възнаграждения. В крайна сметка е въпрос на лично мнение дали постъпката на испанеца е правилна или не.
Палу добави, че случката с Макларън е заздравила още повече отношенията му с Чип Ганаси Рейсинг
„Мисля, че тази драма ни направи много по-близки. Защо ли? Не знам. Сега просто имаме нормални отношения.“
„Когато се разделиш един път с приятелката си, тогава сте още по-добре, защото се разбирате и всички предишни проблеми. Изведнъж връзката в този случай става по-добра“, заключи Алекс Палу.
Тази година Палу ще защитава титлата си в Индикар. Този уикенд испанецът се включва в 24-те часа на Дайтона с екипа на Чип Ганаси Рейсинг и Кадилак V-Series.R. Към него се присъединява съотборникът му Скот Диксън, както и Себастиен Бурде и Рендер ван дер Занде.
Вижте тази публикация в Instagram.