Начало 2024 Мексико

Мексико:  Ерманос РодригесМексико

Гран при на Мексико, Аутодромо Ерманос Родригес
снимка: Мерцедес
Дължина4304м
Обиколки71
Рекорд1:17.774 Валтери Ботас (2021)
Уеб сайтhttp://ahr.notiauto.com/app/h
Тренировка 125-окт.-2024 21:30
Тренировка 226-окт.-2024 01:00
Тренировка 326-окт.-2024 20:30
Квалификация27-окт.-2024 00:00
Състезание27-окт.-2024 22:00

Тренировка 1

NoПилотВреме

Тренировка 2

NoПилотВреме

Тренировка 3

NoПилотВреме

Квалификация

NoПилотВреме

Стартова реш.

NoПилотВреме

Състезание

NoПилотВремеТочки

Гран при на Мексико се провежда за първи път през 1962 г. като извъншампионатно състезание за Формула 1. След това се състои като част от календара в периодите 1963-1970 г. и 1986-1992 г. Надпреварата се завръща в шампионата през 2015 г. на пистата Ерманос Родригес, намираща се в Мексико Сити.

Името на пистата, която е домакин на Гран при на Мексико, се превежда буквално „братя Родригес“. Трасето е кръстено на най-прочутите – преди Серхио Перес – представители на страната във Формула 1: Рикардо и Педро Родригес. Рикардо загива в тренировките за първото състезание през 1962 г. Педро губи живота си също зад волана – 9 години по-късно.

Настоящата конфигурация на пистата е 4,304 км

Трасето е разположено в спортен комплекс в югоизточната част на Мексико Сити. Градската управа я притежава, но в момента е отдадена на концесия. Там се провеждат още стартове от НАСКАР. Трасето се дава под наем и на желаещи за частни събития.

Една от особеностите на Аутодромо Ерманос Родригес е, че се намира на сериозна надморска височина – 2238 метра. Това означава, че въздухът там е по-разреден и има влияние върху работата на задвижващите системи. Най-известният й завой е Пералтада (№17). Оприличаван е на Параболика на пистата Монца в Италия, но за разлика от него има наклон. През 1992 г. – след последната Гран при на Мексико от втория цикъл на провеждането й – във вътрешната част на Пералтада е построен бейзболен стадион.

Конфигурацията, на която се провежда Гран при на Мексико понастоящем, е вариант на предишната писта, създаден по ръководството на Херман Тилке

Самото трасе се намира в парка на спортен комплекс на име „Магдалена Миксука“. Собственост е на градското правителство, но се отдава под концесия. Построена е през 1959 г.

Гран при конфигурацията е дело на Оскар Фернандес и всъщност представлява дипломната му работа. Тя е основата, върху която работят следващите поколения, за да се стигне до съвременния вариант на трасето, където в наши дни се провежда F1 старт, Формула Е, различни местни надпревари.

Новини за състезанието: