Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Добро попадение ли е спринтовата квалификация – мненията от падока на F1

Добро попадение ли е спринтовата квалификация – мненията от падока на F1

1708
0
спринтова квалификация, спринт, F1, Формула 1, старт, Силвърстоун
снимка: Пирели

Спринтовата квалификация за Гран при на Великобритания бе първото по рода си събитие във Формула 1. Спортът експериментира този уикенд на пистата Силвърстоун с различен формат в опит да разчупи програмата и да привлече допълнителна аудитория. Мнозина заявиха, че най-важно ще е мнението на феновете, но първите позиции, които се чуха, бяха, разбира се от падока. Те не бяха единодушни, макар да липсваше цялостно отричане на формата. Спортният директор на F1 от Либърти Медия Рос Браун описа сесията като сензационна и заяви, че всеки ден би си купувал билет, за да я гледа.

„Смятам, че едно от нещата, които наблюдавахме, е, че пилотът си е пилот. Те никога няма да я карат полека“, бе категоричен Рос Браун

„Имаше много събития в колоната. Първата обиколка или първите няколко бяха крайно вълнуващи. Сензационно. После имаше двубои и през останалата част. Представянето на Фернандо Алонсо беше друга сензационна част. То получи гласа ми за връхна точка в събитието. Бих си купувал билет всеки ден, за да го гледам. Много сме доволни.“

„След този уикенд ще изкараме известно време с ФИА и отборите, за да разберем дали нещо има нужда от промяна. Основният формат няма да бъде променян тази година. Но според мен след три уикенда в новия вариант можем да седнем и да решим накъде да вървим след това. Дотук всичко е много положително.“

„Реакцията на феновете е най-важна. Но ние вече получаваме огромна обратна информация през социалните мрежи и те обожават спринта. Ще има хора, които ще посочат какво не разбират или не им е допаднало – тяхното мнение също ще бъде взето предвид. Мисля, че трябва да разглеждаме уикенда като едно цяло. Не виждам нещо, което да е отнело от качествата на една нормална програма. Според мен всичко има добавена стойност. Но да видим наистина всичко заедно. После ще анализираме, разговаряме с фенове, преглеждаме подробно данни и ще видим дали трябва да сторим нещо.“

Самият Алонсо одобри промяната: „Форматът ми харесва. Има екшън и през трите дни, което е добре за хората.“

Шарл Льоклер от Ферари бе сред приветстващите нововъведението=

„Спринтовата квалификация наистина ми хареса. Да караш на максимум в продължение на 17 обиколки беше различно от онова, на което сме свикнали и определено се забавлявах. Голяма разлика е да не трябва да мислиш за пестене на гумите и просто да натискаш. Не поех никакви рискове, но ако имаше добри възможности да спечеля позиции, щях да се възползвам. Беше ми малко самотно, но по добър начин, тъй като бях в състояние да поддържам темпото на колата пред мен без тя да избяга прекалено напред.“

„Като цяло форматът на уикенда ми допадна. Дава на всеки отделен ден по нещо специално, особено в петък. Тогава може да спечелиш нещо в квалификацията в сравнение с нормален уикенд. Според мен така нещата са по-вълнуващи и за нас, и за феновете.“

По-колебливи бяха мненията на пилотите, които бяха в челото на колоната – Макс Верстапен и Люис Хамилтън

„Началото е чудесно – стартираш с по-малко гориво, колите са по-бързи, малко по-живи. Това беше хубаво в сравнение с тежък и просто бавен болид. Тази част определено ми допадна“, сподели пилотът на Ред Бул.

„В петък не изпитвах особено приятно чувство. Има някакво значение, но липсва обичайното настроение на „спечелих полпозишън“. След това в събота ми казват: „Страхотна работа, първа позиция“. А аз съм карал една трета състезателна дистанция и после ми дават пола. Малко е странно.“

Хамилтън смяташе, че може би уикендите със спринтова квалификация трябва да са двудневни.

„Петъкът беше интересен, тъй като имаше една тренировка и веднага след това квалификация. Моето мнение е, че трябва да е само в събота и неделя. Състезанието… За нас е толкова трудно да изпреварваме и за съжаление с тези коли са нужни питстопове и стратегия да помагат. Иначе просто не можеш да се доближиш достатъчно. Мисля, че на феновете им допадна – от това, което видях по време на парадната обиколка. Със сигурност е по-добре да има повече надпревари. В неделя обаче има само едно събитие (от Формула 1).“

Няколко пилоти харесаха петъка повече, отколкото съботата. Валтери Ботас каза, че ако трябва да избира кое му е допаднало, то това е бил именно първият ден

„Квалификацията е удоволствие за мен – това чувство да натискаш колата на лимита в рамките на една обиколка“, обясни финландецът.

Джордж Ръсел също обърна внимание на петъка и не скри известно разочарование, че финал в топ 10 в спринта не носи точки.

„Беше доста интересно наистина да натиснем колите на лимита, което не ни се случва често. Едва в последните една-две обиколки гумите започнаха да се износват, а обикновено това е моментът, когато започва истинският екшън в надпреварите с нормална дистанция. Интересно беше квалификацията да е в петък и да има три дни със събития. Но изглежда малко странно току-що да си завършил състезание и на следващия ден пак същото… А и да не вземеш никакви точки за класиране в топ 10 също! (Този коментар на Ръсел бе преди да бъде наказан с 3 места назад на грида – б.р.). Това е малко разочароващо като се има предвид позицията ни“, каза пилотът на Уилямс.

Според Себастиан Фетел всяко състезание е чудесно, защото пилотите обичат да се надбягват.

„Това беше малко странно, защото несъмнено беше най-кратката надпревара, в която съм участвал от години. Честно казано, според мен петъкът беше чудесно забавление. Проведе се нещо със значение. Хората го харесаха. По-добре е, предполагам, от поредица свободни тренировки.“

Ландо Норис каза, че и за него е било малко необичайно да се подготви за състезание, в което няма точки (след топ 3).

„Това съсипва част от целта ти през уикенда. От време на време не е нещо лошо. Подобно събитие е за феновете, не за нас – да има какво повече да гледат те и да очакват с нетърпение всеки ден (от състезателния уикенд). Ако на тях им е харесало, аз съм доволен. Това беше целта“, каза още състезателят на Макларън.

Според Юки Цунода пък промененият формат допълнително затруднява новаците във Формула 1

„Очевидно съм разочарован, тъй като не завърших на позиция, от която да съм доволен (16-ти). Според мен форматът този уикенд е труден за дебютанти. Има само една тренировка преди квалификацията и е сложно. Надявам се поне зрителите да са го харесали“, каза пилотът на Алфа Таури.

Феновете, за които всички говореха, нямаха еднозначен отговор на въпроса по-добър ли е уикендът със спринтова квалификация. Кореспондентът на BBC за Формула 1 Андрю Бенсън направи анкета в профила си в Туитър и резултатите бяха показателни. От близо 2300 гласували 35,8% посочиха, че новостите им харесват, на 34,8% им допада повече обичайният формат, а за 29,4% стартът на Алонсо е спасил цялото събитие.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)