Начало Избрани Льоклер: Все още не сме там, където искаме да бъдем

Льоклер: Все още не сме там, където искаме да бъдем

1646
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер завърши на второ място в спринтово състезание на пистата в Баку. Пилотът на Ферари потегли от полпозишън и водеше в началната фаза на надпреварата. В крайна сметка Льоклер бе изпреварен от Серхио Перес (Ред Бул) и трябваше да се задоволи с второ място. Състезателят от Монако е доволен от резултата си в спринта, но все пак намекна, че „Ферари не са намира там, където иска да бъде.“

Льоклер показа отлична скорост още от началото на уикенда в Баку. Пилотът на Ферари спечели вчерашната квалификация, както и днешната спринтова квалификация. Въпреки това той не бе смятан за истинския фаворит за победата като се има предвид темпото на Ред Бул.

Звездата на Ферари направи добър старт и запази лидерство в първите няколко тура. В осмата обиколка Льоклер загуби първото място от Серхио Перес. Мексиканецът използва системата DRS и изпревари безпроблемно своя съперник. Льоклер не оказа съпротива и остана зад пилота на Ред Бул 

След края на спринта Льоклер каза, предположи, че резултатът е потвърдил опасенията на Ферари относно състезателното темпо на Ред Бул. Монегаскът все пак изрази надежда, че ще „отправи“ предизвикателство към Перес и Верстапен в основната надпревара в неделя.

„Не можем да сменим автомобила, затова…. Разбира се, можем да поработим малко тук и там“, сподели Льоклер.

„Това потвърждава донякъде това, което мислехме- Ред Бул все още има предимство в състезателно темпо. Но отново не трябва да забравяме колко изоставахме в състезателното темпо преди две състезания, така че все пак направихме крачка напред.“

„Все още не сме там, където искаме да бъдем. Както казах, ако победата не е възможна, тогава просто трябва да вземем максимален брой точки. Днес нямаше какво повече да постигнем, така че съм доволен от второто място“, добави пилотът на Ферари.

Льоклер коментира и битката с Перес и обясни защо не е оказвал съпротива.

„Да ви кажа честно не знаех какво да очаквам. Не се борих твърде много с Чеко, защото просто исках да се опитам да запазя гумите си. Знаех, че това е слабото ни място“, призна звездата на Скудерия Ферари.

„Опитах се да остана в рамките на неговия DRS, за да може той да ме издърпа на правата. В крайна сметка това не беше достатъчно. Към края загубихме твърде много време заради деградацията, така че нека видим какво е възможно да подобрим утре“, добави Шарл Льоклер.

Пилотът на Ферари обясни и причината за едно необичайно съобщение по радиото по време на спринта в Баку. Льоклер беше чут да отбелязва нещо, което много от наблюдаващите анализатори може са помислили за „разрез.“ Това първоначално предизвика опасения за потенциален проблем с неговия болид

Пилотът на Ферари обясни, че всъщност е имал предвид нещо друго. „Казах котка, което е различно“, каза той пред медиите в Баку. „Имаше котка по средата на пътя, заради която колата за сигурност трябваше да спре. Вероятно аз бях единственият, който я видя.“

„На излизане от завой №1 имаше котка и колата за сигурност спря. Не беше много лошо, но просто се чувствах така, сякаш щях да кажа друго.“

В отговор на това разкритие Серхио Перес се пошегува със своя съотборник Макс Верстапен, който обича котки: „Може би Макс трябва да осинови тази котка“, каза Перес.

Междувременно съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц финишира на пето място в днешното спринтово състезание.