Ландо Норис коментира представянето на своя болид след подобренията в последните стартове. Британецът приветства напредъка, който бе постигнат благодарение на новостите в Австрия и Великобритания. От друга страна, Норис посочи, че болидът на Макларън все още е ужасен в нискоскоростните завои.
Макларън стартира триетапната си програма за обновяване в Австрия. Отборът от Уокинг направи няколко сериозни подобрения в MCL60. Тяхната цел бе подобряване на аеродинамичната ефективност и работата с гумите
Първо Макларън реши да монтира новостите само в колата на Норис. 23-годишният състезател показа отлична скорост в Австрия и финишира четвърти. Седмица по-късно тимът предостави ъпгрейдите и на неговия съотборник Оскар Пиастри.
Подобренията в болида на Макларън проработиха според предварителните очаквания. Отборът от Уокинг направи огромна крачка напред в домашната си Гран при на Великобритания. На практика Макларън бе вторият по-сила тим след Ред Бул. Това бе доказано от резултатите на Норис и Пиастри. Британецът потегли втори и завърши втори в домашната си надпревара на пистата „Силвърстоун“. В същото време Пиастри потегли трети и завърши четвърти заради стратегическа грешка.
Норис бе много доволен от подобренията в своя болид. Британецът също така посочи, че характеристиките на Силвърстоун са пасвали доста добре на качествата на MCL60. Норис обаче посочи, че автомобилът на Макларън все още не е на нужното ниво в нискоскоростните завои
„Тези писти ни позволяват да се грижим добре за гумите. Ние сме много, много конкурентоспособни във високоскоростните завои. Честно казано и сме почти на нивото на това, което може да постигне Ред Бул“, сподели Норис.
„Също така бих казал, че в среднобързите завои като „Стоу“, също сме много близо до най-добрия автомобил на стартовата решетка. Нека да погледнем завой, който се взима със супер висока скорост [Копс]. Може би не сме чак толкова силни, но това беше в квалификацията. Когато бяхме в състезанието, определено запазвахме представянето си, докато другите сякаш бяха малко по-слаби от нас“, обясни Норис.
„По този начин всъщност можем да се грижим доста добре за гумите, особено когато няма термично ограничение в гумата, каквото задължително имаше тук преди“, добави състезателят на Макларън.
Норис обаче изрази известна предпазливост по отношение на шансовете на Макларън в Унгария. Той посочи, че MCL60 все още се представя доста слабо в бавните завои, каквито изобилстват на пистата край Будапеща
„Имаме слаб автомобил. Като кажа слаб, имам предвид наистина слаб“, каза Норис. „Автомобилът ни все още е ужасен в нискоскоростните завои. Да ви кажа често изпитвам огромни затруднения да карам на по-спънати трасета.“
„Чувствам, че хората се вълнуват много заради резултата в Силвърстоун. Аз приемам това наистина добре“, продължи Норис. „Но ние ще отидем на няколко писти, на които съм сигурен, че хората ще кажат: „Какво направихте сега? Как така изведнъж стана толкова зле?“
„Подобрихме много неща, като например работата с гумите. Винаги има малки неща, които се опитваш да направиш с охлаждането на гумите и бла, бла, бла, но честно казано не е нищо съществено.“
„Пистата Силвърстоун ни позволи да се грижим добре за гумите и да ги поддържаме в добро състояние. Това е толкова просто. Голяма част от представянето ни е свързано с конкретната писта. Това ме кара да не се вълнувам твърде много. Да, дойдоха някои наистина добри неща модернизацията. Все пак има още много неща, които са на километри от това да се конкурират на определени места с Мерцедес и да не говорим с Ред Бул. Затова вярвам, че трябва да свършим още много работа в различни области“, завърши Ландо Норис.
Is it even possible to sum up the weekend in a Tweet or Instagram post? Some challenge! 😳
Here’s how social media reacted to the #BritishGP. 🇬🇧👇
— McLaren (@McLarenF1) July 11, 2023