Фредерик Васьор коментира представянето на Ферари в Гран при на Емилия Романя. Французинът вярва, че Скудерията е постигнала напредък в домашната надпревара на Имола. Но от друга страна той предупреди, че екипът трябва да ускори развитието на SF-24, ако иска да остане в челото и да се бори с Ред Бул и Макларън.
Ферари пристигна в Имола с огромни очаквания. Скудерията представи пакет с актуализации. Той включваше нови кутии на радиаторите, под, предно крило, охладителна система и други. От Ферари се надяваха всички новости да донесат подобрение с поне 0.3 сек. на обиколка
Скудерията обаче не записа толкова впечатляващи резултати и отново изоставаше от Макс Верстапен и пилотите на Макларън. В квалификацията Шарл Льоклер даде четвърто време, а Карлос Сайнц беше веднага зад него. Двамата все пак минаха напред заради наказанието на Оскар Пиастри.
Стартовите позиции предполагаха, че от Ферари няма да се борят за победата, особено като се има предвид малкото възможности за изпреварвания на писта като Имола. Пилотите на отбора обаче обещаха да направят всичко по силите си, за да зарадват тифозите по трибуните на трасето.
Ферари приключи една трудна надпревара на Имола. Конфигурацията на пистата означаваше, че стратегията ще бъде от изключително значение. Този път Скудерията допусна грешка, особено при спирането на Карлос Сайнц. Испанецът излезе далеч зад Пиастри и не успя да навакса загубената позиция. Льоклер на свой ред опита да притисне Норис и дори се доближи на около секунда от британеца. Пилотът на Макларън обаче вдигна темпото в последните турове и се отдалечи на седем секунди. Така Льоклер трябваше да се задоволи с третото място. Петкратният победител в F1 все пак записа първи подиум за Ферари на Имола от 2006 г. насам.
Шефът на Ферари Фредерик Васьор анализира събитията от Имола. Той призна, че екипът трябва да ускори развитието на SF-24, ако иска да продължи да бъде в челото.
„Трябва да ускорим развитието на автомобила“, сподели Васьор. „Намираме се в много важен момент. Представете си, че някой може да донесе ъпгрейд едно състезание [по-рано],о особено когато имате три отбора, събрани една десета. В такъв случай можеше да скочите от пето на първо място.“
„Това означава, че ще трябва да ускорим времето, през което ще пуснем новите части. Това ще бъде от решаващо значение, продължи шефът на Ферари. „Също така трябва да обърнем внимание, че сега гоним последните стотни. Това вече не е подобрение с пет десети. Също така трябва да сте сигурни, че това, което внасяме в колата, работи. Всичко това ще бъде ключов фактор за следващите няколко състезания“, каза още Васьор.
Френският специалист е на мнение, че всяка малка частица може да направи разликата, без значение дали е свързана с пилота, стратегическия отдел или нещо друго
„Когато сте три [отбора] в една десета, всяка една частица може да направи разликата“, обясни Васьор. „Мисля, че конкуренцията ще бъде силна навсякъде. Настройката на автомобила ще бъде решаваща в Монако, както и представянето на пилота.“
„Това е добра новина за F1 и за шампионата. Имаме три отбора на седем секунди след седемдесет обиколки. Това е по-малко от една десета на обиколка“, каза още Фредерик Васьор.
Накрая Васьор заяви, че Ферари ще се нуждае от поне още един състезателен уикенд, за да прецени правилно колко добре са се отразили на колата ъпгрейдите в Имола. Французинът обаче изрази и леко разочарование. Той вярва, че от Макларън вече са изпреварили Скудерията благодарение на подобренията, представени в Маями.
„Като цяло за мен това са смесени чувства. Всичко, което направихме като стъпка напред вече беше направено от Макларън. Компенсирахме отчасти делтата с Ред Бул и вече не сме прекалено далеч от тях“, завърши Фредерик Васьор.
Ciao Imola, grazie di tutto 💚🤍❤️#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/lb7Ml4Hwh6
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 19, 2024