Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 започва ротация на европейските стартове през 2026-та?

F1 започва ротация на европейските стартове през 2026-та?

2704
0
F1 2024 в Европа
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 планира ротация на някои европейски стартове. Това призна Стефано Доменикали. Според неговите думи, подобно нещо може да се случи още през 2026-та. Доменикали също така добави, че не обмисля увеличаване на броя на състезанията в близко бъдеще.

Календарът на F1 претърпя сериозно разрастване през последните години. Към графика на спорта бяха добавени различни стартове на територията на САЩ и Близкия изток. Това обаче беше за сметка на някои традиционни европейски надпревари като Германия и Франция

Темата за ротация на европейските състезания се говори вече повече от година. Според Стефано Доменикали, някои надпревари на територията на Стария континент могат да се провеждат през година. Това може да се случи най-рано през 2026 г.

„Много скоро ще споделим някои новини по отношение на възможността да имаме ротационни стартове в Европа, както и някои други нови възможности, които ще се появят по-късно“, коментира Доменикали. „Това е нещо, което ще изясним своевременно.“

Тази промяна е в съответствие с дългосрочната стратегия на F1. Световният шампионат цели разширяване на обхвата си и приходите на различни пазари, като същевременно иска да запази дълбоките си корени в Европа.

Според Доменикали изборът за въвеждане на състезания на ротационен принцип отразява внимателното обмисляне на икономически и стратегически фактори.

„Вярно е, че имаме голямо търсене на нови места за провеждане на състезания, които искат да се включат в календара“, обясни CEO-то на F1.

„Нашият избор винаги ще бъде балансиран между правилните икономически ползи, които можем да имаме като система. Също така искаме да използваме растежа на пазара, който ще ни бъде от полза за още по-голямо развитие на нашия бизнес.“

В момента F1 провежда 9 старта на територията на Европа- Испания, Монако, Великобритания, Унгария, Белгия, Нидерландия, Италия, Австрия. Страната от Апенинския полуостров е домакин на две състезания- едно на Имола и друго на Монца. Има голяма вероятност Италия да бъде със само един старт от 2026 г. нататък.

Договорите на някои от европейските трасета- Спа, Зандвоорт, Монте Карло, Имола и Монца- изтичат в края на следващата година. Не се изключва някои от тях да останат в календара, но да се провеждат на ротационен принцип. Същевременно писти като Хунгароринг, Ред Бул Ринг и Силвърстоун имат дългосрочни договори и са гарантирали мястото си в F1.

Трасето в Барселона има договор до края на 2026 г. Но тогава Гран при на Испания трябва да се премести в Мадрид. Следователно има вероятност страната от Иберийския полуостров да приеме два старта в рамките на една кампания.

Популярността и финансовият успех на F1 привлякоха интереса на много държави от различни части на света. Потенциалните нови места за домакинство на Гран при включва ново състезание в Саудитска Арабия на писта в Кидия, която все още не е построена. Не се изключва и завръщане в Южна Корея, Южна Африка и Аржентина. Руанда също проявява интерес към домакинство на старт от F1

Настоящото споразумение „Конкорд“ ограничава броя на състезанията до 25. Но Доменикали смята, че настоящия календар от 24 състезания е перфектен и напълно балансиран.

„Вярваме, че балансът, който имаме по отношение на броя на състезанията, е правилен. 24 на година е броят, който смятаме за правилен.“

Доменикали също така вярва, че с ротационния график ще позволи на F1 да адаптира календара си към променящите се изисквания и области на растеж, като същевременно ще запази целостта си  на ключовите пазари.

„Вярвам, че всички предложения, които идват на масата ни дават възможност да направим още по-добър избор за нашето бъдеще.“

„Както винаги, трябва да сме балансирани, знаейки, че не можем да следваме само чисто директното финансово предложение, защото то е различно в различните региони. Само от нас зависи да предложим правилния избор на всички заинтересовани страни“, заключи главният изпълнителен директор и президент на F1.