Гран при на Испания е шести кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2022. Надпреварата се провежда на пистата Каталуния до Барселона. Отборите и пилотите познават изключително добре трасето, на което от години провеждат и предсезонните си тестове. Тази година обаче то е малко по-различно предизвикателство, тъй като колите за 2022 г. са създадени спрямо новите технически правила.
Looking good from every angle, @Circuitcat_eng 🥰#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/99HUE6q5Vv
— Formula 1 (@F1) May 22, 2022
Шарл Льоклер спечели квалификацията за Гран при на Испания
Пилотът на Ферари допусна грешка в първия си бърз опит, но с втората си обиколка бе недостижим и днес ще стартира от полпозишън. До него на първа редица ще е Макс Верстапен. Той каза по радиото по време на финалния си тур, че е загубил мощност. От тима му Ред Бул заяви, че проблемът е бил с DRS-а, а не със задвижващата система в колата му.
На втора редица са Карлос Сайнц с второто Ферари и Джордж Ръсел (Мерцедес). От трета ще потеглят Серхио Перес (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес).
Фернандо Алонсо е със сменена задвижваща система
Той остана 17-ти в квалификацията след неразбирателство с тима си Алпин. Тази позиция провокира смяната, която носи и наказание, тъй като двукратният световен шампион вече използва повече от разрешения брой компоненти на агрегата.
Според доставчика на гуми Пирели най-бързата стратегия за Гран при на Испания ще е с две спирания в бокса
Тя има два варианта. При първия се стартира с медиум за 20-25 обиколки, смяна с медиум до 45-50-ти и след това софт до финала. При втория вариант първият стинт е 22-28 обиколки и следват две смени със софт (до 43-49-та обиколка и след това до карирания флаг).
Стратегия с три пита включва потегляне с медиум и три бокса за най-мекия тип гуми, предоставени от Пирели за уикенда за Гран при на Испания. Най-бавен е вариантът с две спирания медиум-хард-софт (съответно 20-26, 48-53 и до финала).
Who’s your pick? 👀#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/Xy6PrZAczg
— Formula 1 (@F1) May 22, 2022