Фернандо Алонсо завърши най-тежкото си състезание от началото на сезона. Пилотът на Астън Мартин финишира 15-ти в нощната Гран при на Сингапур. Алонсо се сблъска с много затруднения в дългата надпревара на Марина Бей, която в крайна сметка се оказа тотално разочарование.
Алонсо пристигна в Сингапур с доста големи очаквания. Испанският ветеран се надяваше техничната и неравна писта около залива Марина Бей да пасва отлично на характеристиките на AMR23. Автомобилът на Астън Мартин е известен с това, че е много силен на трасета с високо ниво на притискане и бавни завои
Алонсо бе единственият представител на Астън Мартин в Гран при на Сингапур. Неговият съотборник Ланс Строл се отказа от участие заради инцидент в квалификацията. Канадецът загуби контрола над своя болид, заби се в предпазните ограждения на последния завой, след което се върна в средата на трасето. За щастие Строл бе добре след този ужасяващ сблъсък със стената. Канадецът обаче реши да не стартира в неделното състезание.
Алонсо потегли от седма позиция в Сингапур. Двукратният световен шампион успя да се справи с Кевин Магнусен и се движеше точно зад Люис Хамилтън. Алонсо направи първото си спиране по време на периода на сейфти кар. За нещастие, той допусна грешка при влизането си в бокса и получи 5-секундно наказание.
Алонсо отново се доближи до топ 5 с напредване на надпреварата по улиците на Сингапур. Състезателят на Астън Мартин водеше оспорвана битка със Серхио Перес и Естебан Окон. Именно спирането на французина в зоната за сигурност доведе до поява на виртуален сейфти кар. Алонсо се възползва от това и направи нов питстоп, но бе забавен поради проблем с крика, повдигащ задната част на колата. Така той се върна в дъното на колоната. В крайна сметка испанецът финишира 15-ти и си тръгна с 0 точки от Сингапур.
„Всички очаквахме силен уикенд в Сингапур, но случаят не беше такъв. Нямахме темпото, на което се надявахме. Твърде много неща [се объркаха]- грешка при влизането в питлейна, небрежно спиране и трафик. Всичко това беше в едно състезание, което бързо ще забравя“, сподели Алонсо.
По-сериозният проблем за Астън Мартин бе поведението на болида на пистата Марина Бей. По време на надпреварата Алонсо неколкократно изрази недоволството си по радиото. Испанският ветеран дори заяви, че колата е била „неуправляема“
„Трябва да разгледаме всичко. Колата беше много трудна за управление, особено задната част“, продължи Алонсо. „Унищожихме гумите много бързо след спирането в бокса, така че беше тежко състезание. Трябва да разгледаме детайлите и очевидно все още нямаме отговорите на проблемите ни. Надявам се да сме по-добри в Япония“, завърши Фернандо Алонсо.
Шефът на Астън Мартин Майк Крак се съгласи с казаното от Алонсо. Специалистът от Люксембург вярва, че тимът трябва да разбере защо се е представял толкова слабо в последната Гран при.
„До средата на състезанието всичко вървеше доста солидно. След колата за сигурност монтирахме твърди гуми на колата на Алонсо и се борихме малко повече. Трябва да разберем защо се получи така. Когато дойде виртуалната кола за сигурност, не бяхме сигурни, че можем да изминем цялото разстояние с прилично ниво на представяне и направихме втори бокс. Оттам нататък нещата тотално се объркаха“, коментира Крак.
A message to our fans:
No matter where F1 takes us, we see you. Shouting from the grandstands, cheering us on from home, sharing your stories, bringing your thing.
We’re on a journey and you’re with us all the way. Not every day will be easy. But above all else, through the… pic.twitter.com/3gLmjlNBub
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) September 18, 2023