Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин извлича все повече ползи от пристигането на Нюи

Астън Мартин извлича все повече ползи от пристигането на Нюи

2649
0
Ейдриан Нюи
Ейдриан Нюи, снимка: Астън Мартин

Астън Мартин извлича все повече ползи от пристигането на Ейдриан Нюи. Според Педро де ла Роса, идването на британския конструктор коренно е променило атмосферата в тима. Испанецът добави, че все повече специалисти искат да се присъединят към Астън Мартин, за да работят заедно с Нюи и да се учат от него.

Нюи се присъедини към Астън Мартин в началото на март. Гениалният конструктор избра да продължи кариерата си в британския отбор, след като прекара 18 години в Ред Бул. Преди това Нюи работи в Макларън и Уилямс. Двата отбора също записват огромни постижения благодарение на автомобилите, конструирани от британеца

Привличането на Нюи е сериозен коз за Астън Мартин. Тимът от Силвърстоун си осигури услугите на един от най-успешните дизайнери в историята на F1. Астън Мартин успя да спечели „битката“ за Нюи, в която влизаха още Ферари, Уилямс и др.

Нюи е фокусиран върху автомобила за 2026 г. и рядко ходи по състезания. По време на уикенда в Монако той се появи за първи път с екип на Астън Мартин и следеше отблизо работата на екипа. Предполага се, че британецът има заслуга за напредъка на Астън Мартин от Имола насам.

Влиянието на Нюи в Астън Мартин е наистина огромно. Според Педро де ла Роса, трансформацията на отбора върви с пълна сила. Бившият пилот от F1 подчерта и една неочаквана полза от присъствието на гениалния дизайнер.

„Промяната е огромна. започна пълна промяна още откакто обявихме, че Нюи идва при нас. Все повече хора искат да дойдат и да работят в Астън Мартин, както от останалите отбори, така и директно от университетите“, сподели Де Ла Роса пред испанска медия.

„Това е нещо, което никой не е предполагал, че може да се случи. То обаче се случва, защото младите инженери искат да работят с големите имена и да се учат по-бързо.“

Де ла Роса изтъкна, че наличието на толкова специалисти в така наречената „Долина на моторните спортове“ в Обединеното кралство прави присъствието на Нюи още по-ценно за привличането на повече квалифицирани кадри

„В Англия има грандиозен пазар за инженери, защото в радиус от 100 км се намират почти всички останали отбор“, призна Де ла Роса. „Привличането на таланти е много важно за нас. Наличието на Ейдриан е като магнит и вдъхновение за новите поколения и за всички онези инженери, които искат да бъдат инженери от F1 и които искат да работят с Нюи, за да се учат от него“, добави испанецът.

Де ла Роса вярва, че освен за техническия принос, присъствието на Нюи ще помогне за формирането на ново поколение инженери от най-високо ниво.

„Това е нещо, което понякога не се оценява. Винаги гледаме на Нюи като на фигура, която прави печеливши автомобили. За нас е много важно новото поколение на Нюи и хората които искат да работят с него. Именно те са бъдещето на Астън Мартин.“

„Понякога се фокусираме върху големите имена. Разбира се, всички имат принос за успеха на даден отбор. Тук влизат както големите имена, така и неподозирани герои, които един ден ще изпълнят тази роля“

Де ла Роса също така подчерта огромния растеж, който Астън Мартин преживява последните години. Според него пристигането на Нюи ускорява всичко това поне няколко пъти.

„Най-красивото нещо в Астън Мартин е да се види растежът и вътрешната трансформация, която се случва. Когато се присъединих бяхме около 600 души, а сега сме повече от 900“, заключи Педро де ла Роса.

Сезон 2026 ще бъде най-голямото предизвикателство в историята на Астън Мартин. Тимът от Силвърстоун ще разполага с болид, конструиран от Нюи и задвижваща система на Хонда. Тимът също така вече ще произвежда собствени скоростни кутии, задно окачване и други компоненти, които досега купуваше от Мерцедес

Очакванията са Астън Мартин да бъде един от претендентите за челните места. Но според Боб Бел няма гаранция, че отборът веднага ще започне да печели след влизането на новите правила.

„Като се има предвид къде се намираме, промяната в регламента за 2026 г. може би е по-голямо предизвикателство за Астън Мартин, отколкото за други отбори. Има много парчета от пъзела, които трябва да съберем, за да сме готови за 2026 г.“, сподели Бел.

„Ние сме почти чисто нов отбор. Екипът е почти неузнаваем от този, който беше когато се завърна в спорта през 2021 г. Имаме значително увеличение на броя на служителите. Преминаваме към това да бъдем заводски екип и имаме тези прекрасни, авангардни нови съоръжения. Разбира се, сега трябва да ги въведем в експлоатация.“

„Тези неща трябва да бъдат усъвършенствани, да бъдат оптимизирани и да бъдат напълно отработени. Това изисква време и много усилия. Не е просто да ги включим и да започнем работа.“

Астън Мартин започна да работи в своя въздушен тунел от началото на годината. Въпреки това Бел призна, че тимът може да продължи да ползва още малко този на Мерцедес, докато успее напълно да калибрира и оптимизира своето съоръжение.

„Доскоро използвахме аеродинамичния тунел на Мерцедес в Бракли, който е на няколко километра от технологичния ни кампус в Силвърстоун. Този аеродинамичен тунел е построен преди много време и напълно отработен, оптимизиран и работи на върха на възможностите си“, обясни Бел. „Ще бъде трудно веднага да приведем нашия чисто нов тунел в съответствие с този стандарт. Всичко това се случва на заден план и успоредно с разработването на автомобила за 2026 г.“

Раздялата с Мерцедес означава, че Астън Мартин ще трябва да произвежда самостоятелно редица компоненти, включително скоростна кутия. За последно това се случи през сезон 2008, когато тимът се казваше Форс Индия

„Има нови елементи в пакета, които екипът ни ще трябва да изработи самостоятелно. Нека да дадем пример с трансмисията: за последен път този отбор разработи своя собствена скоростна кутия през 2008 г.“, добави Бел. „Ще създадем ново задно окачване, собствено оборудване за боксовете и различни части от софтуера. Редица неща, които в момента получаваме като клиенти на Мерцедес ще изчезнат и ще трябва да ги правим сами.“

„Философията е, че няма да победиш някого, ако използваш неговия комплект, тъй като той винаги ще има преднина пред теб. Да се подготвим да бъдем заводски отбор е огромно начинание и възможност, което прави подготовката за 2026 г. много по-широка от “простото“ създаване на нов автомобил. Това е върхът на айсберга. Мащабите тук са наистина огромни“, заключи изпълнителният технически директор на Астън Мартин.