Начало Дакар Ауди записа историческа победа на рали Дакар с RS Q e-tron

Ауди записа историческа победа на рали Дакар с RS Q e-tron

708
0
Ауди и рали Дакар
снимка, Ауди

Ауди записа историческа победа на рали Дакар. Германският производител най-накрая постигна мечтата си да триумфира в легендарното рали рейд състезание благодарение на електрифицирания прототип RS Q e-tron. Успехът грабна Карлос Сайнц-старши. 61-годишният испанец записа четвърта победа в Дакар и втора с машина от Фолксваген Груп.

Ауди написа нова история на рали Дакар. За първи път прототип с ниски емисии, електрическо задвижване, високоволтова батерия и преобразувател на енергия печели най-трудното пустинно рали в света

Испанците Карлос Сайнц/Лукас Крус осигуриха първата победа на Ауди в рали Дакар. Двамата изминаха около 7900 км с преднина от 1 ч. и 20 мин спрямо втория Гийом де Мевиус. Матиас Екстрьом/Емил Бергквист също пресякоха финалната линия. Третият прототип на Ауди с екипаж Стефан Петернахсел/Едуард Буланже не стигна до финала заради технически проблем.

„Поздравявам отбора на Ауди Спорт за победата в рали Дакар“, заяви Гернот Дьолнер, председател на Управителния съвет на AUDI AG. „Ауди за пореден път постави крайъгълен камък в моторните спортове. Победата в най-тежкото пустинно рали в света с електрифицирано задвижване доказва слогана  „Vorsprung durch Technik“. То сочи пътя и към нашето електрическо бъдеще.“ Audi RS Q e-tron е с електрическо задвижване на четирите колела. Енергийното захранване се осигурява от високоволтова батерия и енергиен преобразувател. Той работи на базата на остатъчно гориво „reFuel“. По този начин се спестяват 60 % от емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалните горива.“

„С нашето революционно електрифицирано задвижване преодоляхме едно от най-големите предизвикателства в моторните спортове само три години по-късно. По този начин продължаваме дългата поредица от пионерски постижения, които винаги са характеризирали Ауди през четирите десетилетия в моторните спортове. Бих искал да благодаря на целия екип за това изключително представяне в особено трудното издание на рали Дакар“, каза Оливер Хофман, член на Управителния съвет на AUDI AG, отдел „Техническо развитие“.

На рали Дакар Ауди се изправи срещу марки като Тойота и Форд, както и срещу опитните опоненти от Продрайв които се оказаха трудни съперници.

Карлос Сайнц/Лукас Крус си осигуриха голяма преднина, след като водеха без прекъсване след шестия етап. Двамата финишираха първи през 2010, 2018 и 2020 г.. Това е четвърти успех за тях с четвърта марка и втора от VW Груп

Двукратният световен рали шампион Карлос Сайнц и опитният му навигатор не можеха да бъдат сигурни в своя успех малко преди края на състезанието. Заедно със Себастиен Льоб/Фабиан Луркин от Team BRX те имаха силни конкуренти, които скъсяваха  разликата, докато автомобилът им не получи повреда в предпоследния ден.

„Това беше смайващо отборно представяне“, заяви ръководителят на Ауди Моторспорт Ролф Мичъл. „Всички се обединиха, за да направят този исторически резултат за Audi възможен. Голямо благодаря на този прекрасен екип. Вчера написахме нова глава както за Ауди, така и в историята на рали Дакар.“

Ежедневни етапи с дължина често над 400 км два, маратонски етапа с ограничено или дори никакво обслужване, както и 4600 километра с времеизмерване и общо 7883 км характеризираха рали Дакар през 2024 г. По трудното трасе имаше чакъл и скали, но също и извисяващите се вериги от дюни в Рул Ал Хали (в превод Празния квартал) на Арабския полуостров. Често пъти трудната навигация изискваха всичко от екипите. Карлос Сайнц, който на 61 години анализира историята на рали кариерата си от четири десетилетия, записа общо осем дни начело заедно с Лукас Крус.

Другите два екипажа на Ауди също се представиха силно в началото. Шведите Матиас Екстрьом/Емил Бергквист спечелиха пролога в началото и стигнаха до второто място зад Сайнц/Крус в деня за почивка след първите шест етапа

За нещастие, дефект на задния мост в седмия етап обаче им отне всички шансове за челно класиране. Екстрьом и Бергквист остана поне в топ 50 след финала на рали Дакар 2024. В същото време Стефан Петерхансел, рекордьор с 14 победи на Дакар, бе на шесто място малко преди средата на етапа. Дефект в хидравличната система обаче изхвърли него и неговия сънародник Едуар Буланже на 22-ро място в класирането.

След това и двата екипажа бяха в услуга на екипа на Ауди Спорт. Ръководителят на екипа Ролф Михл и шефът на отбора на партньора Q Motorsport Свен Куандт приложиха перфектна стратегия в трудното 46-о издание на ралито. Тук се включваше дали ставаше дума за тактическо оттегляне преди втория маратонски етап, за да се избегне необходимостта от отваряне на трасето, или пък за подкрепа на лидерите

Ръководството на Ауди Спорт можеше да разчита на силните пилотски екипажи през цялото време. Персоналът на отбора също работеше неуморно и надеждно по време на физическото натоварване в това дълго и тежко рали.

Ауди Спорт подготви високоефективния Audi RS Q e-tron за победа само в рамките на три години. Под техническото ръководство на д-р Леонардо Паскали, марката  постави следващия исторически крайъгълен камък с иновативното задвижване.

Задвижването на всички колела quattro промени завинаги ралитата през 80-те години на миналия век и впоследствие донесе множество победи и титли на пистата. После Ауди демонстрира голяма иновативна сила в Льо Ман. Ефективното задвижване TFSI, електрифицираното задвижване на всички колела e-tron quattro и индивидуалните технологии като LED матричната светлина и лазерната светлина на Ауди са символ на високо ниво на иновационна сила и „Vorsprung durch Technik“. След това първият изцяло електрически състезателен автомобил на Ауди дебютира във Формула Е. Накрая марката да се заеме с екстремните предизвикателства на рали Дакар и да го завърши успешно като първия производител на електрически автомобили.