Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън е скептичен относно намаляването на теглото на F1 автомобилите

Бътън е скептичен относно намаляването на теглото на F1 автомобилите

670
0
Дженсън Бътън
Дженсън Бътън, снимка Уилямс

Дженсън Бътън се изказа много скептично относно следващото поколение F1 болиди. Световният шампион от сезон 2009 не вярва, че теглото на автомобилите ще може да бъде драстично свалено и да достигне нивото на тези, използвани в началото на века.

Намаляването на теглото на настоящите болиди в F1 е една от основните цели на ръководството на спорта. Тя беше включена при определянето на новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г. Целта на ФИА и F1 беше масата на следващите болиди да бъде намалена с поне 40-50 кг.

Теглото на F1 болидите се е увеличи значително през последните няколко години. Сегашните автомобили са поне със 100 кг по-тежки от тези пред 2014-та, когато дебютираха турбо-хибридните двигатели. Сравнението с болидите от началото на века е още по-плашещо. В този случай разликата между машините преди 20 години и настоящите е близо 200 кг.

Голяма част от пилотите се оплакват от нарастващото тегло на болидите. Според тях, това ги прави трудни за управление в определени области, особено в завоите с ниска скорост. Макс Верстапен беше още по-краен и дори ги сравни с моторни лодки.

В началото на юни ФИА разкри как ще изглежда следващото поколение F1 болиди. Планът е те да бъдат по-къси, по-тесни и да използват активна аеродинамика. По този начин теглото им трябва да бъде намалено с 30 кг. Но от друга страна, по-големите батерии ще направят смъкването на теглото огромно предизвикателство

В края на миналата седмица Бътън изказа мнението си относно новото поколение F1 болиди. Британецът не вярва, че ще се достигне теглото на автомобилите, използвани преди 2014 г.

„Не и с хибридните агрегати. Това ще стане много трудно“, заяви Бътън. „Очевидно хибридната система е тежка. Също така трябва да удължите автомобила. Заради това тя е много по-голяма.“

„Тогава [през 2000 г.] болидите бяха максимално 600 кг заедно с с пилота, така че с над 200 килограма [по-леки]. Обикновено отборите от F1 казват, че 10 килограма са три десети. Ако го изчислите, ще разбере, че това е много време за обиколка“, добави британецът.

Бътън има повече от 15-годишен опит в F1 и е карал различни автомобили. По-рано този месец той беше зад волана на Уилямс FW22 на Силвърстоун. Това е автомобил, каран от британеца в дебютния му сезон в световния шампионат през 2000 г.

Световният шампион за сезон 2009 изрази удовлетворение от това, че F1 продължава да въвежда толкова модерни технологии. Но от друга страна, той продължава да има голяма слабост към по-стари автомобили.

„Това [добавеното тегло] означава, че тези момчета трябва да използват толкова много притискаща сила и толкова много мощност, за да бъдат по-бързи от тогавашните автомобили“, каза Бътън.

„Това натоварва много гумите, което означава, че малко се затруднява с тяхното управление.  Харесва ми, че развиваме технологиите. Това е най-важното в F1. Но когато видиш тези коли да се движат и ги чуеш как се движат, това предизвиква огромна усмивка на лицето ти“, заключи Дженсън Бътън.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Jenson Button (@jensonbutton)