Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Биното: Жалко, че няма да има спринтови стартове, щеше да е разумен...

Биното: Жалко, че няма да има спринтови стартове, щеше да е разумен избор

2868
0
Матия Биното
Матия Биното, снимка: Спас Генев

Матия Биното смята, че сезон 2020 е точно моментът, когато могат да се изпробват алтернативни решения във Формула 1 като предложеното спринтово състезание през вторите уикенди на една и съща писта. Идеята бе отхвърлена от Мерцедес, подкрепени от Рейсинг Пойнт. Шефът на тима от Бракли Тото Волф заяви, че отборът вече е направил достатъчно компромиси. Биното обаче е на мнение, че подобно решение би било правилно за спорта като цяло.

„Според нас сезон 2020 ще е труден при всички положения. Мисля, че трябва да положим усилия, за да привлечем феновете. В името на бъдещето на F1 е необходимо да правим възможно най-доброто шоу”, обясни той в интервю за racefans.net.

„И смятам, че спринтовото състезание през втория уикенд (на едно и също трасе) щеше да е решение. 2020-та е точната тестова платформа, през която да изпитаме алтернативни варианти. Въпрос на отговорност към общността ни е понякога да приемаме компромиси спрямо реалното си представяне, за да се върви в правилната посока с шоуто, цялата F1 и автомобилния спорт.”

„Ние като Ферари приехме много компромиси – като замразяването на развитието, на компоненти, като в момента знаем, че със сигурност нямаме най-конкурентоспособната кола”, допълни Биното

„Ако се грижех единствено за Ферари, щях да кажа „не” на намаляването на бюджетите и техническите промени, защото ние трябва да се развиваме колкото можем повече. Но в крайна сметка разбираме какви ще са последиците. Наясно сме с настоящата ситуация. Повечето отбори бяха за спринтова надпревара с изключение на един-два. Идеята бе подкрепена от F1, от ФИА. Жалко, че няма да се осъществи, защото щеше да е компромис, но и разумен избор.”

Биното каза също така, че би бил много щастлив да види Себастиан Фетел в Мерцедес догодина. Освен това отрече, че пилотът е решил да не подновява договора си заради предложения му от Скудерията твърде краткосрочен вариант.

„Себастиан бе първата ни опция, но след това дойде пандемията и много неща се промениха – от правила до бюджетните лимити. Трябваше да направим вътрешни анализи и го сторихме. Просто нещата се промениха, вървим към нов цикъл. Изглежда тази визия не съвпадна с неговата. Няма нищо общо с типа предложение или продължителността му.”

Марк Уебър пък сподели, че според него един от факторите за разрива между Фетел и Ферари е, че четирикратният световен шампион не е успял да възприеме културата на отбора

„Сега всичко е в ръцете на [Шарл] Льоклер, който стана новият любимец на Ферари. Себастиан стори всичко по силите си, за да върне отбора на ниво, позволяващо да се борят за победи. Това обаче не се случи. Ето защо смятам, че увереността му бе сериозно разклатена, включително и заради факта, че не успя да възприеме италианската култура.”

„Има един своеобразен немски подход към работата, при който (както знаем) много неща се вършат почти автоматично. Англичани, австралийци, новозеландци, южноафриканци са някъде по средата. Италианците – на напълно противоположния полюс. Мисля, че престоят му във Ферари доста го изтощи. Няколко пъти му споменах, че изглежда по-възрастен, отколкото всъщност е. Кой знае, може пък да поиска да пропусне сезон? Струва ми се, че сутрин се буди без особено желание да седне зад волана.”

Ферари ще проведе през следващата седмица тест на пистата Фиорано. Фетел и Льоклер ще карат SF71H, тъй като на Гран при екипите е забранено да правят изпитания с настоящите си болиди. Засега не е ясно в кои дни ще са сесиите.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter