Фелипе Маса не спечели световния шампионат през 2008 г., защото пилотът с най-много точки в края на състезателната година взима титлата, заяви Роб Смедли. Бившият състезателен инженер на бразилеца коментира пред подкаста Formula for Success, че в рамките на един сезон пилотите понякога взимат точки, които не са заслужили, а друг път им се отнема спечелен актив. Това се случи малко преди да стане известно, че Маса е завел дело заради изхода от шампионата през 2008-ма.
„Фелипе е един от най-добрите ми приятели. Иска да преследва въпроса – всеки е свободен да прави каквото желае. Аз лично съм човек, който не гледа назад“, коментира Смедли
„Не ми пука какво е станало вчера. Интересува ме какво ще се случи днес, утре и как мога аз да повлияя на това. Фелипе доста ясно показа, че иска да върши нещата по своя начин. Както казва, да търси справедливост и има правото да го стори.“
I’m amused by these 2 replies to my tweet below – see screen-grab. I think they indicate (1) that Damon Hill & Heinz-Harald Frentzen are both good sports (which we already knew), & (2) that not many #F1 insiders think Felipe Massa is wise to be doing what he’s doing (ditto). https://t.co/vnyc3L8zr4 pic.twitter.com/XkRwnpgPA1
— Matt Bishop 🏳️🌈 🏁 (@TheBishF1) March 12, 2024
„Моето виждане по въпроса е, че щеше да е страхотно да спечелим световния шампионат през 2008 г. Но не стана. Люис [Хамилтън] го спечели. Пилотът с най-много точки в края на сезона заслужава титлата, както и да са събрани тези точки. Това е състезанието“, заяви бившият рейс инженер на Маса
„Понякога взимаш точки, които не си заслужил. Друг път ти взимат актив, който би трябвало да е твой. И според мен точно в това е смисъла и защо шампионатът е толкова дълъг, вече с 24 състезания. Защото нещата в рамките на една състезателна година се изравняват. Това е. Не знам как ще приключи цялата тази история. Ще наблюдавам отстрани“, каза още 50-годишният британски инженер.
Смедли и Маса изградиха много близки взаимоотношения, работейки заедно във Ферари. Техни реплики са сред най-прочутите разговори от състезания. Единият е от Гран при на Малайзия през 2009 г. Тогава пороен дъжд прекъсна състезанието и Маса настояваше по радиото да получи бял визьор.
„Фелипе, бейби, запази спокойствие. Носим ти белия визьор. Спокойно. В добра позиция сме, ОК“, бе отговорът на Смедли.
Вероятно още по-известен е разговорът от Гран при на Германия през 2010 г.
„Фернандо [Алонсо] е по-бърз от теб. Можеш ли да потвърдиш, че разбираш това съобщение?“, попита рейс инженерът Маса по радиото.
Съобщението бе кодирана инструкция от бокса и предизвика поредната разправия относно заповедите от тима към пилоти на пистата.
On this day in 2010, Fernando Alonso won the German Grand Prix, ahead of his teammate Felipe Massa and Sebastian Vettel. pic.twitter.com/etsXLjPms7
— Osservatore Sportivo (@OsOfficialF1) July 25, 2022