Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл: Уилямс харчи £100 млн. годишно, Ферари – £300 млн., а не...

Брандъл: Уилямс харчи £100 млн. годишно, Ферари – £300 млн., а не се справя три пъти по-добре

2519
0
Себастиан Фетел, Джордж Ръсел
Себастиан Фетел и Джордж Ръсел; снимка: Спас Генев

Ферари не се справя три пъти по-добре от Уилямс, въпреки че харчи три пъти повече годишно във Формула 1, заяви Мартин Брандъл. Бившият пилот и настоящ телевизионен коментатор обясни, че ограничението на разходите в спорта е необходимо, за да не се срине цялата дисциплина.

„От известно време вървяхме в грешна посока. Правилата позволяваха отбори от по 1500 души, произвеждащи две идентични коли годишно. Това не е устойчив бизнес модел”, заяви Брандъл в интервю за Аутокар.

„Има и други приоритети. Когато за първи път работихме заедно, Мъри Уокър ми каза: „Само помни, Мартин, че ние сме тук, за да информираме и забавляваме.” Ако развлечението липсва и бизнесът не е добър, ще изгубим подкрепата от производители и спонсори, която ни е необходима. Може би тази пауза ще окуражи изправянето срещу наистина големите въпроси вместо дъвченето на детайли. Каква е целта на F1? Как ще се справим с предизвикателствата на елекрически-бензинови-дизелови задвижвания? Как да запазим връзка с реалността?”

„Хората в екипите са алчни за успехи. Повечето от тях не могат да видят нищо отвъд собственото си нечестно предимство. Но в момента ако едно състезание е на суха писта, то топ 3 колите ще затворят останалите с обиколка. Ако това бъде разчупено, то може би феновете ще са победителите през 2020 г.”

„Истина е, че водещите отбори – Ферари и Мерцедес – харчат по 300 милиона паунда за сезон, в който за същите състезания разходите на Уилямс и Рейсинг Пойнт са 100 милиона лири. А не можеш честно да кажеш, че Ферари се справя три пъти по-добре от Уилямс”, допълни Брандъл

Англичанинът отбеляза също така, че разбира позицията на Скудерията, тъй като в Маранело разходите са по-високи и поради други причини. Ферари произвежда задвижващи системи и други компоненти и за други отбори. Според него също така тимът ще трябва да се раздели с 400-500 души заради лимита на бюджетите.

„Затова ги разбирам. Но това е може би по-леко поносимо, отколкото да има три отбора по-малко на грида. Ако не се намери начин за ограничаване на тези огромни структури, цялото нещо ще се срути”, допълни той.