Dacia спечели златен медал на наградите IPA Effectiveness Awards за рекламната си кампания „You do the maths”. Компанията отбеляза най-успешния старт на автомобилен производител във Великобритания в историята, а призът е признание и за усилията, и за постиженията й.
IPA Effectiveness Awards се раздават от Institute of Practitioners in Advertising. С тези награди се отличават марки, които са доказали търговска ефективност посредством рекламата си.
Кампанията „You do the maths” е базирана на същите принципи, които Dacia прилага в създаването на автомобилите си – простота, яснота и никакви глупости. Тя се провежда по няколко канала – телевизия, интернет и принт издания, илюстрирайки перфектно предпочитанията на компанията към функционалността.
– Тази първа кампания и последвалите я дейности бяха перфектни за въвеждането на марката и установяването на гама автомобили – коментира бранд мениджърът на Dacia във Великобритания Анди Хейрън. – Предлагаме на потребителите продукт с ясна цена, в който няма ненужни и фриволни опции и оборудване. За нас бе особено важно кампанията да постигне целта си с невисок бюджет – отново характерна черта на бизнес модела на Dacia, както и да поддържа постоянен стил.
Понастоящем гамата на Dacia на Острова се състои от четири модела. В рекламната кампания се посочва, че за по-малко от цената на врата за италиански спортен автомобил или стойността на четири колела на модерен роудстър може да купите цяла кола.