Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Дъждовно време очаква F1 и на Истанбул парк

Дъждовно време очаква F1 и на Истанбул парк

3343
0
Истанбул парк, Гран при на Турция, дъжд, Антонио Джовинаци, Алфа Ромео
снимка: Алфа Ромео

Дъждовно време очаква Формула 1 и на пистата Истанбул парк, където този уикенд ще се проведе 16 кръг от световния шампионат за сезон 2021 – Гран при на Турция

Прогнозата сочи променливи атмосферни условия. Тазгодишният старт ще се проведе повече от месец преди този от 2020 г. и съответно времето ще е различно. Единственият ден без дъжд е петък, когато максималната температура ще достигне 21 градуса, но ще има облаци. В събота температурите ще са между 14 и 18 градуса, облачно и с превалявания. Според метеоролозите дъждът няма да е силен, но ще се появява в различни периоди почти през целия ден. За неделя прогнозата е за 14-17 градуса и възможност за бури.

Миналогодишната стратегия, с която Люис Хамилтън спечели състезанието и седмата си титла, бе с едно спиране в бокса. Повечето пилоти обаче избраха вариант с два бокса. Този сезон битката в шампионата е особено оспорвана. Хамилтън е начело в генералното класиране, но само с 2 точки аванс пред Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул обаче е фаворит за победата на Истанбул парк според букмейкърите с 10/11. Хамилтън е с 5/4. След тях специалистите в залаганията подреждат възможностите по следния начин: Валтери Ботас, Серхио Перес, Ландо Норис, Шарл Льоклер, Карлос Сайнц. Ако желаете да направите залог за изхода от надпреварата, можете да се възползвате от бонус код като натиснете тук.

Пирели ще предостави трите типа гуми от средата на гамата си за F1. C2, C3 и C4 ще са съответно хард, медиум и софт. Тези смеси са със стъпка по-меки от миналогодишния избор. Гран при на Турция се върна спешно в календара през 2020 г. заради пандемията от коронавирус. Надпреварата се проведе през ноември след 9-годишно отсъствие от спорта и организаторите имат желание за дългосрочен контракт.

Решението на Пирели за по-меки гуми се базира на събраните през миналата година данни. Те показват сегашните нива на абразивност и сцепление на настилката. Миналия сезон имаше проблеми с липса на прилепяне. Трасето бе преасфалтирано точно преди състезанието и дъждът създаде допълнителни проблеми. Сега организаторите са почистили настилката с вода под високо налягане. Очаква се сцеплението да е значително по-добро.

Най-известният завой на пистата Истанбул парк, която както и останалите съвременни трасета, намерили място в F1 календара, е дело на Херман Тилке, е осми

Той е дълъг 640 метра (или 12% от цялата обиколка), преминава се с висока скорост и кривата има няколко връхни точки. Цялата писта натоварва доста гумите. При създаването й е използван релефът на местността, има качвания и спускания.

What a crazy start it was to last year’s race 😱

„Турция бе едно от най-драматичните и непредсказуеми състезания през миналия сезон основно заради хлъзгавата писта“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола. „Тази характеристика бе подсилена заради дъжда. Това изненада мнозина и поради тази причина сега сме избрали по-меки смеси. Състезанието ще се състои повече от месец по-рано, което означава и по-високи температури.“

„Пистата бе и почистена – с вода под високо напрежение. Това също трябва да допринесе за повече сцепление. Възможно е да има по-високи нива на износване на гумите. Но това ще го разберем едва след тренировките.“