Начало Рали ДЕН 3 – финал рали Португалия – Ожие на крачка от триумфа

ДЕН 3 – финал рали Португалия – Ожие на крачка от триумфа

39
0

Себастиен Ожие е на път да триумфира в надпревара от WRC за първи път в своята кариера. Досега шансът или съдбата на няколко пъти възпрепятстваха французина от подобен успех. След изминаването на 4 от общо 5 отсечки във финалния ден от рали Португалия обаче Ожие има аванс пред втория Льоб от 7,7 сек., като остава единствено суперспециалният етап на стадиона в Алгарве.

Събитията през този неделен ден започнаха със сутрешна победа на Себастиен Льоб в 21-километровата начална отсечка Фелисес 1 и съответно със стопяване на 6,2 сек. от преднината на лидера Себастиен Ожие, което означаваше, че от 21,1 сек. тя намаля на 14,9.

Битката за третото място в общата таблица между Петер Солберг и Дани Сордо също се интензифицира. Норвежецът имаше сериозни проблеми с управлението на автомобила си, с което бе обяснено изоставането му и петото време в отсечката. В резултат Сордо, записвайки четвърто време, по-добро с 11,3 сек., сведе изоставането си в генералното подреждане само до 2,2 сек.

В битката за третата позиция в общото класиране бе и Мико Хирвонен. По време на етапа той изпитваше трудност поради влизащия прах в автомобила му, но въпреки това записа третия най-добър резултат и намали разликата между себе си и Сордо от 8,2 на 5,7 сек.

Във втората за деня отсечка Льоб отново бе най-бърз и стопи нови 4,8 сек. от аванса на Ожие, но сънародникът му продължи да бъде начело в генералното класиране.

Петер Солбер продължаваше да изпитва сериозни проблеми с управлението на автомобила си и този път изоставането му бе отразено и в генералното класиране, където бе задминат от Дани Сордо.

Отсечката се оказа пагубна за Хенинг Солберг, който се движеше шести в общото подреждане, но тук отпадна от по-нататъшната надпревара.

По време на престоя в сервиза, Ожие, който бе на път към първата си победа във WRC коментира:

– Не мога да атакувам и да се движа на максимума, защото шефът на Ситроен Джуниър Тийм ми каза, че преди всичко трябва да завърша. Със сигурност е възможно да спечеля и разбира се искам победата, а тя е близо.

На Фелисес 2 най-важно бе съхранението на гумите, тъй като условията на трасето бяха съвсем различни в сравнение със сутринта, а допълнително затруднение внесе покачването на температурата. Льоб отново финишира с най-добър резултат, но само с 0,6 сек. по-бърз от Ожие и освен това се притесняваше, че е износил гумите си в по-голяма степен от съперника си. Оставаше само един макадамов етап и суперспециалният асфалтов, а разликата между Ожие и Льоб бе 9,5 сек.

Дани Сордо запази третото място в генералното и дори увеличи разликата си спрямо П.Солберг. Междувременно Хирвонен се доближи до Солберг на 2 сек.

В предпоследната отсечка картинката не бе много по-различна – Льоб отново бе с най-добър резултат, взе нови 1,8 сек. на Ожие. Проблемът бе, че остава само суперспециалният етап, а разликата по между им бе 7,7 сек.

Третото място в генералното подреждане оставаше все така в ръцете на Сордо. П. Солберг бе на 4,6 сек. след него, а Хировнен на 13 сек, но готови да атакуват, ако испанецът допусне грешка.

Остана само финалният суперспециален етап на стадиона в Алгарве, който дели Себастиен Ожие от първата му победа във WRC.