Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Електрическата система на Льоклер изключила заради лошо окабеляване

Електрическата система на Льоклер изключила заради лошо окабеляване

5200
0
Шарл Льоклер, Ферари
снимка: Майкъл Потс

Едната контролна електроника от болида на Шарл Льоклер, използвана по време на уикенда за Гран при на Бахрейн, може да е оцеляла. Тимът на Ферари провежда детайлно проучване в базата си в Маранело на компонентите от автомобила с №16. Според информация на италианското издание на Моторспорт първоначалните резултати са изключили също така вероятността за човешка грешка при монтирането на контролната електроника и батерията в неделя, но пък електрическата система е изключила заради лошо окабеляване.

В Маранело в момента текат допълнителни проверки на контролната електроника, за да установят дали може отново да се използва. Чрез поредица от работни цикли се установява дали всички параметри работят както трябва

В публикацията се казва също така, че електрическата система в колата на Льоклер угаснала заради прекъснато вследствие на неравностите по пистата окабеляване. Не е установена човешка грешка при поставянето батерията и контролната електроника, но е възможно да е имало проблем при монтирането на задвижващата система в болида на Льоклер преди състезанието. Търси се вариант съответните връзки да бъдат подобрени, така че това да бъде избегнато в бъдеще.

Припомня се още, че по време на уикенда в Бахрейн от Ферари опитаха да тестват ново задно крило с един поддържащ елемент. То обаче изобщо не издържа. Цялото крило се клатеше застрашително и бе сменено. В Q1 пък имаше проблем с един от обтекалите на предните колела на автомобила на Льоклер. Всичко това бе още по-тревожно на фона на превъзходството на Ред Бул. Фредерик Васьор е убеден, че част от проблемите могат да се решат просто с промяна в настройките. Прибирането на Льоклер в края на Q3 без последен бърз опит пък бе обяснено с желание да се спести комплект меки гуми. В състезанието обаче SF-23 износваше гумите прекалено много и на два пъти от Ферари слагаха хард. Васьор призна, че в Скудерията не са имали вариант да използват стратегия софт-софт-хард.

„В определени аспекти колата има подобрение – бърза е, беше в борбата за полпозишън“, отбеляза и бившият пилот Марк Жене, който понастоящем работи с Ферари

„Проблемите с надеждността обаче бяха пълна изненада. За гумите знаехме, че е възможно да се появят грижи. При всички случаи разбрахме, че сме в състояние да постигнем максимум подиум. Класиране в топ 3 щеше да е отличен резултат. Като цяло отборът работи смело, имаше креативен подход. Направи двойно спиране в бокса.“

„По време на състезанието Карлос Сайнц се оплака от подскачане. То не бе толкова свирепо като миналогодишното, но дразни пилотите и ще трябва да бъде отстранено“, каза още Жене.