Елфин Еванс неочаквано и за самия себе си се оказа начело в генералното класиране на световния рали шампионат (WRC) след надпреварата в Турция. Първенството бе прекъснато в продължение на почти шест месеца заради пандемията от коронавирус и бе рестартирано с рали Естония. След това бе състезанието в Турция, където много от екипажите имаха проблеми по изключително трудните отсечки. Еванс взе втори успех за сезона там и се оказа с аванс от 18 точки в общото подреждане. Той обаче настоява, че това няма да се отрази на подхода му към следващия кръг от първенството – рали Италия/Сардиния.
…and the stages aren’t bad either! 😉#Toyota #YarisWRC #ToyotaGAZOORacing #WRC #RallyItaly pic.twitter.com/DRpzj16cM5
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) October 7, 2020
„Всичко може да се случи до края на сезона. Едно отпадане и всичко ще се обърне наново. Не мисля за това“, заяви Еванс
„По принцип е по-добре да си начело, отколкото назад, но аз мисля за следващото рали. Всичко, което мога да сторя, е да се подготвя за предстоящата надпревара. А тази седмица това е Сардиния.“
Италианското бе планирано в оригиналния календар за юни. Заради пандемията обаче бе отложено и организаторите заедно с ФИА му намериха слот през октомври. Състезанието ще се проведе за първи път през есента от 2012 г. насам. Това означава по-ниски температури и възможен дъжд. Тесните и песъчливи пътища обаче ще са толкова трудни, осеяни с различни по размер камъни и коловози при вторите преминавания, колкото и преди. Тестът на Себастиен Ожие миналата седмица бе проведен в условия, с каквито е много вероятно да се сблъскат екипажите в края на седмицата.
Our crews have been busy doing the recce of the stages in Sardinia ahead of #RallyItaly 🇮🇹
We caught up with the drivers during their lunch break to hear what they’re expecting for this event! 🥗#Toyota #YarisWRC #ToyotaGAZOORacing #WRC pic.twitter.com/Fjq1NDXPd7
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) October 7, 2020
„Имаше сериозни дъждове, но само след няколко минути условията в отсечката се променяха“, сподели Ожие
Шесткратният световен шампион е само на 9 точки пред От Танак и Кале Рованпера в генералното класиране. Пилотът на Хюндай спечели в Италия през 2017 г.
„По принцип на това рали е горещо, но тази година ще се състои по-късно през сезона. Това означава, че е възможно да се сблъскаме с трудни атмосферни условия. Управлението работата на гумите също ще е важно“, каза носителят на WRC короната за 2019 г.
Тиери Нювил има две победи в Сардиния – през 2016 и 2018 г., а Дани Сордо стана пръв миналия сезон след повреда в колата на Танак
Белгиецът отбеляза, че отсечките пасват на стила му на управление.
„На това рали винаги демонстрираме добра скорост. Времето ще е различно, но повече отсечки са добре познати“, допълни Нювил.
Сордо изрази надежда, че може да повтори миналогодишния си успех. Според него екипажите по-назад в стартовия ред биха могли да имат известно предимство, тъй като потеглящите по-рано разчистват камъчетата по трасето.
#WRC Recce pics from @Rally_d_Italia 😍 #HMSGOfficial #RallyItalia pic.twitter.com/nL8n7QPaUo
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) October 7, 2020