Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 прави промени в спринтовия формат, запазва подгряващите одеяла за гуми и...

F1 прави промени в спринтовия формат, запазва подгряващите одеяла за гуми и през 2025 г.

1622
0
F1 лого, Формула 1
снимка: Георги Тодоров/lap.bg

Днес се проведе последното за 2023 г. заседание на Комисията за F1. Основните точки за обсъждане в него бяха свързани най-вече с промените в спринтов формат и използването на подгряващите одеяла. В крайна сметка беше взето решение покривалата за гуми да се използват и през сезон 2025, както и спринтовият формат да претърпи известни изменения.

Срещата бе председателствана от директора на ФИА за състезанията с едноместни автомобили Никола Томбазис. Тук бе още и президента и главен изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали. Мястото на провеждане бе пистата „Яс Марина“, разположена близо до Абу Даби

F1 въведе спринтовия формат през сезон 2021. Оттогава неговата конфигурация претърпя някои промени през последната година.

За съжаление, този формат така и не успява да осигури вълнуващи състезания. Освен това влиянието, което оказа върху дисквалификациите в САЩ и спора за титлата в Лосаил, доведе до призиви за допълнителни промени.

Комисията за F1 изрази подкрепата си за преразглеждане на формата на спринта и отделянето на сесиите от тези, свързани с основния уикенд в Гран при.

От F1 и ФИА все още не са публикували местата, на които ще се проведат спринтовете за 2024 г. Очаква се това да се случи през следващите няколко седмици. Всички промени в системата, особено по отношение на измерването на времето и регламентите закрит парк ще бъдат включени в окончателното предложение. То ще бъде представено по време на първото заседание на Комисията на F1 през 2024 г.

Комисията за F1 се съгласи също така, че предложената забрана за подгряващи одеяла за гуми трябва да бъде премахната и за 2025 г. Ръководството на спорта се опита да забрани използването на така наречените „чокли“ още тази година. Това обаче няма да се случи, тъй като отборите от F1 гласуваха категорично против по време на заседанието на Спа.

Това предложение идва на фона на консенсуса, че посоката на посока на развитието на гумите ще бъде променена. Тя трябва да бъде насочена към намаляване на проблемите с прегряването и подобряване на състезателните качества на смесите.

Освен това бяха премахнати съответните приложения към спортния и техническия правилник. В тях се посочваше, че бъдещото решение за чоклите ще бъде взето през юли 2024 г.

Регламентът относно правилото за алтернативно разпределение на гумите (ATA), изпробвано в два кръга тази година, също е премахнат. Така догодина остават в сила стандартните 13 комплекта гуми за рейс уикенд.

В средата на октомври ФИА започна разследване на събития от Гран при на Катар. Тогава мнозина пилоти се оплакаха от високите температури и влажност в Лосаил. Някои от тях дори потърсиха медицинска помощ и се оплакаха от дехидратация и други здравословни проблеми

Вследствие на това днес Комисията за F1 одобри актуализации на техническия правилник. Те позволяват на всеки автомобил да се монтира специална „загребваща лъжица“. Така ще се подобри охлаждането на пилотите по време на дадена гореща надпревара. На заседанието се разкрива също така, че в момента се извършва „допълнителен анализ“ на „още възможности за охлаждане при по-екстремни условия“.

Комисията за F1 също така потвърди, че през пролетта на следващата година ще бъдат проведени допълнителни изпитания на фона на продължаващите опити за намаляване на изхвърлянето на пръски при движение на мокра писта.

При предстоящите изпитания ще се използва специално покривало, което напълно обгръща гумата. Така ще се установи доказателство за концепцията за покривалото на колелото при тези автомобили и да се помогне за определяне на бъдещата посока.

Комисията също така реши, че не трябва да се работи по следващото поколение автомобили преди началото на 2025 г. Беше одобрено и изменение на техническия правилник, свързано с безопасността. Така ще се намали заплахата, която създават металните компоненти, разположени на пода на автомобилите, в случай че се отделят на някакъв етап. Очаква се да се ограничи както масата, така и техният брой.