Начало Други Ферари №50 беше дисквалифицирано от 24-те часа на Льо Ман

Ферари №50 беше дисквалифицирано от 24-те часа на Льо Ман

559
0
Ферари №50 в 24-те часа на Льо Ман
снимка: Ферари

Ферари №50 беше дисквалифицирано от 24-те часа на Льо Ман. Автомобилът на Скудерията беше изваден от състезанието заради нередности в задното крило след проверка на ФИА. Другите два прототипа на Ферари са минали успешно проверката и запазват позициите си в класирането.

Автомобилът на Ферари с №50 беше дисквалифициран от 24- теса на Льо Ман. След проверка на машината от ФИА са открили нарушение, свързано със задното крило на 499P

„Техническите делегати на ФИА са установили, че автомобилът на Ферари има проблем, свързан с четири липсващи болта от опората на задното крило. Тази нередност е извън хомологационната спецификация на автомобила. Поради липсващите болтове, задното крило е регистрирало отклонение от 52 мм по време на тестовете след състезанието. Според правилника, максималното отклонение не трябва да надвишава 15 мм.

„При свързани крайни плочи и заден капак (както при състояние на писта), нито една точка от основната плоскост или вертикалната(ите) опора(и) не може да се отклони повече от 15 mm вертикално, когато се прилагат следните комбинирани вертикални натоварвания:

– Натоварване от 2400 N, приложено върху повърхността на главното крило. Натоварването се прилага в посока надолу равномерно и едновременно в точка х, представляваща от 25 % до 75 % от дължината на хордата на основната равнина. Това се случва чрез шест отделни подобни подложки с широчина 200 mm, които се простират от предния ръб на крилото до задния му ръб или до точката на застъпване на клапата, ако има такава. Най-горната им повърхност ще бъде хоризонтална преди прилагането на натоварването от 400 N и над горната точка на клапата.

– Натоварване от 1000 N, което тегли надолу всяка крайна плоча.

В изявлението се също така се казва, че според Ферари, „прекомерното отклонение е свързано с липсващите болтове и се твърди, че не е постигнато подобрение на ефективността на автомобила.“

„Освен това беше обяснено, че по време на последния питстоп в 15:23 ч. местно време механикът е забелязал липсата само на един болт на опората на задното крило. Въпреки това не са били предприети никакви коригиращи действия до финала на състезанието в Льо Ман. Тимът обясни, че това решение е било взето след преглед на телеметрията на автомобила, за която се твърди, че не е показала промяна в скоростта на автомобила.“

„Стюардите също така отбелязаха, че Автомобил 50 е постигнал най-високата си максимална скорост в 380-та обиколка от общо 387.“

Прототипите на Ферари имаха невероятна топ скорост още по време на тестовете за 24-те часа на Льо Ман. Това изненада всички останали съперници в клас Hypercar. Невероятната топ скорост беше изненадваща, тъй като от ФИА и WEC имаха за цел да изравнят този показател. От началото на сезона Ферари има предимство в този показател. В крайна сметка машината на Скудерията с №50 и екипаж Мигел Молина/Антонио Фуоко/Никлас Нилсен беше извадена от състезанието

Ферари №50 завърши на четвърта позиция в 24-те часа на Льо Ман. Скудерията водеше в началните часове от надпреварата, след което изостана заради няколко наказание. Във финалната фаза съмнения за проблеми с двигателя принудиха Ферари №50 да намали темпото.

Дисквалификацията на Ферари №50 означава, че всички финиширали след топ 3 ще минат с едно място напред. Така Алпин №36 с пилоти Жул Гунон/Фредерик Маковецки/Мик Шумахер влиза в топ 10.

Не се знае дали Ферари ще обжалва дисквалификацията на прототип №50. Ако това не се случи. Мигел Милина, Никлас Нилсен и Антонио Фуоко ще останат на трето място във временното класиране. Начело е Ферари №51 с Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Мигел Молина, следвани от победителите в 24-те часа на Льо Ман с AF Corse №83 и екипаж Роберт Кубица/Йе Ифей/Фил Хенсън.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Ferrari Hypercar (@ferrarihypercar)