Начало Други Ферари остава начело два часа преди финала в Льо Ман, Порше в...

Ферари остава начело два часа преди финала в Льо Ман, Порше в битката за подиума

551
0
Ферари в 24-те часа на Льо Ман
снимка: Ферари

Ферари остава начело два часа преди финала на състезанието в Льо Ман. На първа позиция е прототип №51, следван от този на AF Corse с №83. Двата екипажа са с различни стратегии. За момента последното място на подиума е заето от Порше Пенске №6, което се бори с последната машина на Ферари с №50.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2025 в Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се провежда на пистата Льо Ман Сарт с 13.626 км и разположена близо до едноименния град в северозападната част на Франция. Това е най-дългото, най-тежкото и най-престижното състезание в света и е част от Тройната корона

Битката в Льо Ман продължава с пълна сила. Първите две позиции отново са заети от двете машини на Ферари с номера 51 и 83, които обаче са с различни стратегии. Последното място на подиума е заето от Порше Пенске №6, което се бори с Ферари №51.

Ферари води в по-голямата част от 24-те часа на Льо Ман. През нощните часове машините на Скудерията получиха няколко наказания и позволиха на Порше Пенске №6 да поведе. Но с напредване на надпреварата Ферари №51 и AF Corse №83 заеха първите две позиции. Те са следвани от прототип №50, който спечели преди година.

Ферари №51 допусна груба грешка на влизане към бокса. Алесандро Пиер Гуиди се завъртя и загуби време, докато се върне обратно на трасето. Италианецът беше наказан заради пресичане на белите линии в отсечката към питлейна. Това позволи на Роберт Кубица от екипа на AF Corse №83 да поведе. Порше Пенске №6 вдигна темпото и се доближи до втората заводска машина на Ферари.

Тойота №8 също се сблъска със сериозни проблеми. Прототипът на японците спука гума след излизане в бокса и мина през чакъла. След това Тойота №8 трябваше да направи бавна обиколка на три гуми докато стигне до бокса. Там беше прекарано доста време докато бъдат отстранени всички щети по автомобила.

Проблемите за IDEC Sport продължиха. Тимът от клас LMP2 загуби и втория си прототип заради изхвърчало колело. Това предизвика кратък период на жълти флагове. Същевременно Порше №82 на тима на Manthey 1st Phorm водеше в клас LMGT3. Автомобилът имаше повече едноминутен аванс спрямо Астън Мартин №27 на Heart of Racing и Ферари №21 на Vista AF Corse. Двете машини размениха позициите си след поредните спирания в бокса. Порше Пенске №6 пък изпревари Ферари №51 и зае последното място на подиума

Битката в остатъка от топ 10 също беше оспорвана. Потеглилият от полпозишън Кадилак №12 се бореше с Тойота №7 и Порше Пенске №5. В челната десетка влизаха още Кадилак №12, Порше Пенске №4 и Алпин №35. БМВ М WRT имаше сериозни технически проблеми и прекара много време в бокса. В дъното бяха още Астън Мартин №007, Пежо №93 и Протон Порше №99. Отпред Кубица и AF Corse се доближаваха все по-близо до победата след още един цикъл от спирания в бокса. Лидер в клас LMP2 беше прототип №43 на Inter Europol Competition.