Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари ще използва втора версия на двигателя си за началото на сезона?

Ферари ще използва втора версия на двигателя си за началото на сезона?

2382
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Тимът на Ферари възнамерява да използва втора версия на задвижващата си система за началото на сезона във Формула 1. В момента не е ясно кога първенството за 2020 г. може да започне. Либърти Медия, ФИА и отборите водят постоянни разговори и следят обстановката в света във връзка с развитието на пандемията от COVID-19. Целта е световен шампионат да има, макар да не се знае от колко надпревари ще се състои той.

При това положение екипите не са изоставили плановете си за 2020-та, макар заводите им да са затворени в момента и от Ферари искат да използват втората версия на двигателя си

Твърди се, че този вариант на мотора е подобрен спрямо използвания по време на предсезонните тестове. Според слуховете новият 6-цилиндров двигател има нови глави, които работят с по-висока температура и способстват за по-високо налягане в горивната камера. Така се добавят около 20 к.с. към мощността, които бяха загубени миналата година след проверките и директивите на ФИА.

Ограничението за брой използвани задвижващи системи през 2020 г. ще се коригира спрямо това от колко състезания ще се състои първенството.

Междувременно президентът на ФИА Жан Тод обясни още веднъж – този път в интервю за Ауто Мотор унд Шпорт – ситуацията около разследването задвижващата система на Ферари през 2019 г.

Международната автомобилна федерация не успя да докаже извън всякакво съмнение, че Скудерията е използвала нещо нелегално в мотора си и сключи споразумение с италианския тим

То е тайно по настояване на отбора от Маранело и предизвика сериозно брожение между останалите тимове.

„Такива неща се случват ежедневно. Нарича се невинен до доказване на противното. През зимата направихме всичко възможно, за да разберем какво вършеше Ферари. Хората ни специално отидоха до Италия за тази цел. Техниците ни разследваха възможно най-подробно. Тяхното мнение, както и това на правните ни консултанти, бе, че не сме успели да докажем на 100%, че Ферари са извършили нещо нелегално.”

„След съгласуване с носителя на търговските права стигнахме до решение да не се стига до апелативния съд. Това би причинило нежелано противоречие, което щеше да ни преследва неопределено дълго време. Ето защо започнахме преговори с Ферари. Те се съгласиха на споразумение, но при условия, че остане поверително. Стигнахме до договорка. Не беше лесно. След това можеше да не оповестяваме споразумението. За мен обаче бе важно да съобщим, че е имало разследване и санкция. Не сме имали намерение да го кажем в петък, 12 минути преди края на теста. Просто споразумението отне дълго време.”